نمایش اقتدار ارتش(۵۹)/ در پنجمین روز رزمایش محمد رسوالله(ص) صورت گرفت

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های راهبردی ساحل به دریا «نور» و «نصر»

در پنجمین روز از رزمایش گسترده محمد رسول‌الله(ص) سامانه‌های موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش، پس از استقرار در سواحل مکران اقدام به پرتاب موشک‌های راهبردی ساحل‌پایه به سوی نیروهای مهاجم کردند.
کد خبر: ۳۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ - 29December 2014

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های راهبردی ساحل به دریا  «نور» و «نصر»

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، در پنجمین روز از رزمایش گسترده محمد رسولالله(ص) سامانههای موشکی ساحل به دریای «ولایت» نیروی دریایی ارتش، پس از استقرار در سواحل مکران، به پرتاب موشکهای راهبردی ساحلپایه «نور» و «نصر» به سمت نیروهای مهاجم اقدام کردند.

بنابراین گزارش، موشکهای سطح به سطح «نور» و «نصر» که جزو پیشرفتهترین موشکهای ساحلپایه تولید شده در دهه اخیر محسوب می شوند، پس از ارتقای تجهیزات رهگیری و نصب سامانههای بومی رادارگریز بر روی آنها که بهدست متخصصان صنایع دفاعی کشور و مهندسان جوان سازمان تحقیقات و جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است، امروز با دقت بسیار بالا و با افزایش برد موثر آنان از سامانه های بومی ولایت پرتاب شدند.

امیر دریادار دوم «سیاوش جره» معاون سابق عملیات نداجا در این خصوص به خبرنگار دفاع پرس گفت: موشکهای ساحل به دریا «نور» و «نصر» اهداف خود را در دریایی عمان با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: این موشکها نوعی کروز دریایی هوشمند هستند که توسط صنایع دفاعی ساخته شده که بعد از فایر شدن با حداکثر سرعت، شروع به جستجوی هدف مورد نظر میکنند.

در این مرحله از رزمایش سامانههای پدافند هوایی نیز امنیت فضای منطقه رزمایش را برای اجرای ماموریت شناورهای سطحی و یگانهای پروازی نیروی دریایی فراهم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار