سردار رستگار پناه:

دشمنان به دنبال پیاده کردن حادثه اقتصادی نفت برای کشورهای اسلامی هستند

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی بودند و بعد از اینکه متوجه شدند سناریوی آنها موفق نبوده، به دنبال پیاده کردن حادثه اقتصادی نفت برای کشورهای اسلامی هستند.
کد خبر: ۳۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ - 20December 2014

دشمنان به دنبال پیاده کردن حادثه اقتصادی نفت برای کشورهای اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، یادواره سردار شهید حسین محمدیانی در سبزوار برگزار شد. در این مراسم سردار سرتیپ "حسن رستگار پناه" جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح با برشمردن اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا و برگزاری یادواره آنها گفت: گرامیداشت یاد شهدا استمرار راه آن بزرگواران را برای ما یادآور می­شود و شرایطی را برای نسل آینده فراهم میکند که راهگشای آنان باشد .برگزاری یادواره شهدا امری لازم و واجب است. به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجی است که هنوز آن را نشناختهایم لذا نیاز به بررسی و تحلیل آن روزهای سربلند و سرافراز داریم.

وی با باز روایی تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی به بیان توطئههای دشمنان در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: پیشدرآمد جنگ تحمیلی ایجاد ناامنیهای داخلی بود و وقتی دشمن از پیروزی در جریانات داخلی ناامید شد، جنگ را آغاز کرد.

سردار رستگاه پناه استراتژی جمهوری اسلامی را در جنگ سه مرحله عنوان کرد و افزود: استراتژی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس به سه مرحله تقسیم می­شود، مرحله اول، از آغاز تجاوز دشمن تا بن دندان مسلح با حمایت قدرتهای استکباری مرحله دوم، تثبیت و جلوگیری از تجاوز، و مرحله سوم بیرون کردن دشمن متجاوز از سرزمین و تنبیه متجاوز.هرچند پیام انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و در این راستا از ابتدای پیروزی با احدی سر جنگ نداشتهایم.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح از عملیاتهای بزرگ در طول دفاع مقدس بهعنوان معجزه یادکرد و اظهار کرد: مجموعه عملیات مختلف دفاع مقدس همچون فتح المبین، ثامنالائمه(ع) و دیگر موارد لرزه بر اندام استکبار انداخت و هرکدام آنها یک معجزه قطعی بود.

سردار رستگار پناه همچنین به تشریح شرایط عملیات والفجر هشت پرداخت و گفت: این عملیات حساسترین نوع عملیات نظامی در تاریخ است زیرا در آن پیچیدهترین طراحی مهندسی برای عبور از اروندرود و سایر موانع طبیعی و غیرطبیعی انجام شد. ایمان و اراده خدایی رزمندگان، سرعت و غافلگیری دشمن از عوامل پیروزی در این عملیات بود.

وی عشق و علاقه را رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: یک رزمنده بسیجی در دوران دفاع مقدس آموزشهای غواصی را که حداقل دو سال زمان میبرد تا فرا بگیرد را طی کمتر از یک ماه فرا میگرفت. و این عشق، علاقه و ایمان رزمندگان موجب شد که آنان با این جهش در دانشگاه سازندگی و عرصه عمل پیش بروند.

سردار رستگار پناه وجود ناامنیهای داخلی، تلاشهای منافقان و سایر گروهکهای معاند در ابتدای پیروزی انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران اسلامی با تدبیر و مدیریت امام راحل که بزرگترین معمار تاریخ است مراحل سخت و دشوار را با پیروزی پشت سر گذاشت.

و بعد از ایشان نیز، هوشمندی مقام معظم رهبری و مرجعیت شیعه ما را در پیروزی بر توطئههای دشمنان یاری کرد و بدانید تبعیت از ولیفقیه و داشتن بصیرت موجب خنثی شدن توطئههای استکبار میشود.

جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ملی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنانش با بیان توطئههایی که دشمنان در جهت تضعیف وحدت مسلمانان طرح­ریزی کرده است، گفت: دشمنان به دنبال اختلافافکنی بین شیعه و سنی بودند و بعدازاینکه متوجه شدند سناریوی آنها موفق نبوده، حادثه اقتصادی نفت را برای کشورهای اسلامی پیاده کردند.

سبزوار واقع در 237 کیلومتری غرب یک هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حسین محمدیانی فرمانده محور عملیاتی تیپ یکم لشکر ۵نصر، در ۲۹دی ماه ۱۳۳۵در سبزوار متولد شد.او دوره ابتدایی را در مدرسه «فردوسی» و دوره متوسطه را در مدرسه «دکتر غنی» به پایان رساند؛ خدمت سربازی را قبل از انقلاب گذراند. حسین از سال ۱۳۶۰به سپاه ملحق شد و در هشت سال جنگ تحمیلی در عملیات آزادسازی خرمشهر، چزابه، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، خیبر، بدر، والفجر هشت، کربلای ۵و کربلای ۱۰حضور داشت. شهید حسین محمدیانی عاقبت در تاریخ ۱۲آذرماه ۱۳۷۰به علت عوارض شیمیایی به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از انتقال به زادگاهش در مصلای سبزوار به خاک سپرده شد، از این شهید سه فرزند به نامهای مصطفی، نفیسه و زینب به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار