یادواره سرداران و ۳۸۰ شهید دانشجوی استان فارس برگزار شد

فرمانده سپاه فجر فارس در این یادواره گفت: شهدا جز اسلام‌خواهی، وفاداری به امام و ولی خود پا به میدان حق علیه باطل نگذاشتند و آن‌ها با پیدا کردن همه چیز در سایه ولایت مطلقه فقیه راه رستگاری را برای ما مشخص کردند.
کد خبر: ۳۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹ - 18December 2014

یادواره سرداران و ۳۸۰ شهید دانشجوی استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، سردار غلامحسین غیبپرور در یادواره سرداران و 380 شهید دانشجوی استان فارس در تالار فجر دانشگاه شیراز، برگزاری این یادوارهها را گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان دانست و گفت: گرامیداشت یادواره شهدا به خصوص 380 شهید دانشجوی استان که از سه سال پیش آغاز شده از برنامههای مهمی است که هر ساله باید برگزار شود تا با برگزاری این بزرگداشتها صبر و وفاداری خانواده شهدا را به تمام دشمنان ایران و جهان اسلام ثابت کنیم.

وی با اشاره به رسالت مهم شهدا بیان کرد: این عزیزان جز اسلامخواهی، وفاداری به امام و رهبر و ولی خود پا به میدان حق علیه باطل نگذاشتند و با عزمی راسخ جان خود را فدای میهن و انقلاب اسلامی کردند.

غیبپرور افزود: شهدا به ما یاد دادند که هدف خلقت خدا از انسان امری عبث و بیهوده نبوده و با دفاع از ارزشها و باورهایشان توانستند آرامش و آسایش را به هموطنان خود بازگردانند، شهدا مردانه رادمردی و ایثار و مقاومت خود را اثبات کردند و با پیدا کردن همه چیز در سایه ولایت مطلقه فقیه راه رستگاری و نجات را برای ما مشخص کردند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه دانشجویان در محیط دانشگاهی مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، تصریح کرد: با وجود حضور برخی از افرادی که هدف آنها در دانشگاه ترویج فرهنگ سکولار است، از شما دانشجویان انتظار داریم که با تدبیر مناسب راه شهدای را ادامه دهید.

تیمی متشکل از 62 نفر مشغول جمعآوری آثار این شهدا شدهاند

اسماعیل قزلسفلی، مسئول بسیج دانشجویی فارس نیز با اشاره به برگزاری 27 پیش یادواره شهدای دانشجو در شهرستانهای فارس افزود: در راستای برگزاری یادواره 380 شهید دانشجوی استان، تیمی متشکل از 30 نفر در شهر شیراز و 32 نفر در شهرستانهای فارس تشکیل و مشغول به جمعآوری آثار این شهدا شدهاند.

وی تجلیل از مقام ایثارگران و علم و شهادت، تشویق دانشجویان، زنده نگهداشتن مفاخر ارزشی انقلاب، تجدید میثاق با شهدای دانشجو، بزرگداشت و تکریم خانواده شهیدان و دفاع از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و فرهنگسازی به منظور الگوپذیری جوانان را از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره ذکر کرد.

راهپیمایی اربعین بیانگر شعور و شور حسینی بود

در ادامه این مراسم علیاکبر رائفیپور، استاد دانشگاه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) گفت: در مدت اخیر شاهد راهپیمایی عظیم عاشورا بودیم که بیانگر شعور و شور حسینی بود.

وی با بیان اینکه متفکران با در دست گرفتن قلم، قدرت و توانایی خود را در تمامی زمینهها به دنیا و دشمنان ثابت کردند، گفت: متفکران با در دست گرفتن قلم و با بهکارگیری اندیشههای مناسب توانستهاند این ابزار مهم را به عنوان اسلحهای محکم و استوار مقابل دشمنان بگیرند و به آنها اجازه ورود به حریم اسلام و اندیشههای اسلامی را ندهند، اجازه نمیدهیم که دشمنان ما سبب فراموشی دستهگلهای پرپرمان شوند و اجازه پایمال شدن خون شهیدانمان را هیچ زمان نداده و نخواهیم داد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار