به مناسبت هفته بسیج

همایش استانی بسیج و رسانه در شیراز برگزار شد

همایش بسیج و رسانه در پنج کارگروه تخصصی با حضور فرمانده سپاه فجر و اصحاب رسانه استان فارس در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ - 22November 2014

همایش استانی بسیج و رسانه در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، همایش بسیج و رسانه در پنج کارگروه تخصصی با حضور فرمانده سپاه فجر و اصحاب رسانه استان فارس در شیراز برگزار شد.

سرهنگ عبدالرضا روستا، معاون هماهنگکننده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، در این همایش اظهار کرد: در حال حاضر تروریسم اطلاعاتی یکی از مهمترین مسائلی است که با آن روبهرو هستیم زیرا در عرصه اطلاعات هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در جنگ رسانهای دشمن دورافتادهترین نقطه کشور را نیز هدف قرار میدهد، گفت: جنگ رسانهای دارای ویژگیهای بسیار متفاوتی با جنگ سخت و فیزیکی است.

روستا افزود: در جنگ فیزیکی میدان جنگ و وسعت میدان جنگ مشخص است ولی جنگ رسانهای مرز مشخصی ندارد به طوری که هم اکنون ۳۷۰ماهواره در جهان در حال پوشش اطلاعاتی هستند که ۳۵ماهواره آن در کشور ما قرار دارد و بیش از ۱۲هزار شبکه ماهوارهای در جهان وجود دارد که بیش از ۳هزار شبکه آن در کشور ما قابل دریافت بوده و ۴۵شبکه آن فارسی زبان است.

وی دشواری در شناسایی را از دیگر ویژگیهای جنگ نرم عنوان و خاطرنشان کرد: در جنگ سخت دشمن قابل شناسایی است ولی در جنگ نرم و رسانهای شناسایی دشمن خیلی دشوار است تا جایی که خود اصحاب رسانه نیز باور ندارند که در حال حاضر در جنگ رسانهای و اطلاعاتی هستیم.

روستا اندازه، هدف، انتشار حمله و هزینه کم را از جمله ویژگیهای جنگ رسانهای و نرم دانست و تصریح کرد: در حمله نظامی کشورها هزینه مالی و جانی زیادی را متقبل میشوند اما در جنگ نرم با کمترین هزینه و تلفات به اهداف مورد نظر خود میرسند.

وی با بیان اینکه مسئولیتپذیری در جنگ نرم و رسانهای وجود ندارد، اظهار کرد: در جوامع بینالمللی قانونی برای مقابله با جنگ نرم و رسانهای وجود ندارد ولی در جنگ سخت برای فرماندهان جنگی محکومیتی در نظر گرفته میشود.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ سخت تهیه ابزار از سوی دشمن است ولی در جنگ نرم مخاطب ابزار مورد نیاز را تهیه کرده و تلفاتی که در جنگ سخت وجود دارد مایه افتخار یک ملت است ولی تلفات جنگ نرم مایه انزجار است.

روستا عنوان کرد: امروز دشمن بیشترین بهره را از رسانهها میبرد و تمام تلاشش این است که از این حوزه وارد شود چون وارد جنگ فیزیکی شدن به هیچ عنوان به نفعش نیست و در واقع زمانی که احساس کند کشور از درون تهی و در جنگ نرم پیروز شده وارد جنگ فیزیکی میشود.

وی تاکید کرد: جنگ امروز، جنگ رسانهای است و وظیفه شما اصحاب رسانه است که با جنگ رسانهای دشمن مقابله کنید و مبادا با قلم و بیان خود در مسیر اهداف پنهانی دشمن قدم بردارید.

گفتنی است، همایش استانی بسیج و رسانه استان فارس در پنج کارگروه تخصصی با محورهای بسیج - رسانه و مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب، بسیج - رسانه و اقتصاد مقاومتی، بسیج –رسانه و مقابله با پدیده ماهواره، بسیج - رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی و بسیج - رسانه و عقلانیت و محاسبهگری در نظام اسلامی برگزار شد.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار