خواهر شهید فهمیده مطرح کرد

آرزوی شهید فهمیده در شب شهادتش/ شهیدی که جنازه‌ی تکه تکه شده او را به عقب آورد

به گفتهٔ شهید بختیاری، شب شهادت حسین، او سر بر بالین شهید مختاری گذاشته و گفته است چون دل‌تنگ مادر است و از وی خداحافظی نکرده می‌خواهد که یک‌بار دیگر مادرش را ببیند.
کد خبر: ۳۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 01November 2014

آرزوی شهید فهمیده در شب شهادتش/ شهیدی که جنازه‌ی تکه تکه شده او را به عقب آورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، همزمان با ایام هفته بسیج دانشآموزی، یادواره شهدای دانشآموز سبزوار با عنوان "به یاد فهمیدهها" و با حضور پدر و خواهر شهید محمدحسین فهمیده در سالن شهید مشکانی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم احمد برادران معاون استاندار و فرماندار، علیرضا فیلسرایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی بینش مدیر آموزشوپرورش، سرهنگ حسین مظلوم فرمانده نیروی مقاومت بسیج سبزوار و دیگر مسئولین محلی به همراه قشر عظیمی از دانش آموزان شهرستان حضور داشتند.

فرشته فهمیده، خواهر شهید محمدحسین فهمیده در این مراسم به بیان ویژگیهای اخلاقی و خاطرات شهید پرداخت و افزود: جسارت مهمترین بعد شخصیتی شهید فهمیده بود و حسین همیشه با کارهایی که در مخیله ما هم خطور نمیکرد همه را غافلگیر میکرد.

وی با اشاره به شیطنتهای شیرین این شهید در دوران کودکی او گفت: ما همیشه نگران این بودیم که آیا حسین امروز سالم به خانه برمیگردد؟.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به ارادت این شهید به امام خمینی(ره) گفت: هرگاه رادیو و تلویزیون نام امام را بیان میکرد جانم امام از زبان این شهید نمیافتاد.

فهمیده با اشاره به خاطره حضور شهید حسین فهمیده در تهران برای ملاقات با امام در اولین روزهای ورود ایشان به ایران گفت: بهرغم اینکه شهید فهمیده بهتازگی از بیمارستان مرخص شده بود ولی مدت سه روز در تهران مستقر شد تا با چشم خود ورود امام خمینی(ره) را ببیند.

این خواهر شهید در ادامه به ذکر خاطرهای از مادر شهید بختیاری پرداخت و گفت: این مادر شهید پس از حضور در منزل ما، چفیه ای که متعلق به حسین بود را به مادرم تقدیم کرد و گفت: شهید بختیاری وصیت کرده است که این چفیه به مادر حسین رسانده شود.

وی در تشریح این خاطره گفت: به گفتهٔ شهید بختیاری؛ شب شهادت حسین، او سر بر بالین شهید مختاری گذاشته و گفته است چون دلتنگ مادر است و از وی خداحافظی نکرده میخواهد که یکبار دیگر مادرش را ببیند.

فهمیده به نحوهٔ شهادت شهید فهمیده از زبان همرزمان او پرداخت و گفت: هنگامی که انفجار تانک به هوا برخواست شهید مختاری با صدای بلند از دیگر همزرمان خواست که حسین ریزه کو؟ و منظور او تنها، شهید فهمیده بود.

وی ادامه داد: شهید مختاری بهعنوان فرماندهٔ حسین، جنازهٔ تکهتکه شدهٔ او را از زیر تانک جمع کرده بود و برای تحویل آورده بود.

وی ارادت شهید فهمیده را به امام خاطرنشان شد و ادامه داد: این ارادت باید در تکتک نوجوانان و جوانان ما وجود داشته باشد.

خواهر شهید فهمیده ادامه داد: ما همیشه مدیون شهدا هستیم و برگزاری اینگونه مراسم، کمترین کاری است که انجام میدهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید همیشه پشت سر ولایتفقیه حضورداشته و فرمانها ایشان را به گوش جان عمل کنیم.

پدر شهید داوود و محمدحسین فهمیده نیز در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: باید واژه شهید و شهید پژوهی را معلمان و دانش آموزان بیشتر در زندگی خود ترویج دهند.

وی ادامه داد: خانوادههای شهدا تنها احترام به مقام شهید و شهادت را میخواهند و هیچ توقع دیگری ندارند.

وی از دانش آموزان و معلمان خواستار شد تا بیشتر در وصیتنامهها و زندگینامههای شهدا، دربارهٔ واژهٔ شهید و شهادت تفکر و پژوهش نمایند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم معاون مدیرکل و مدیر آموزشوپرورش و فرماندهٔسپاه ناحیهٔسبزوار با قدردانی از حضور مسؤولین و دانش آموزان در مراسم یادوارهٔ شهدای دانشآموز، خواستار ترویج فرهنگ شهید و شهادت در بین دانش آموزان شد.

اجرای سرود توسط گروه پیشگامان بسیج دانشآموزی، تکخوانی، اجرای میانپرده با موضوع شهید و شهادت از دیگر برنامههای این یادواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار