مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

نقش جامعه ایثارگری در تحقق پایتخت فرهنگی جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: نقش جامعه ایثارگری در تحقق مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷ - 30October 2014

نقش جامعه ایثارگری در تحقق پایتخت فرهنگی جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، عابدین عابدی مقدم در ارتباط با اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی پیرامون تحقق جایگاه حقیقی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در سال 1396 مقارن با 2017 میلادی در نظر گرفته شده است گفت: بنیاد شهید خراسان رضوی تمام توان خود را در جهت تحقق پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام میدهد و در حال حاضر در حال بررسی ظرفیتهای موجود این نهاد برای انجام چنین مأموریت خطیری است.

عابدی مقدم عنوان کرد: الزامات و توجهات در جهت پایتخت فرهنگی جهان اسلام و نقش جامعه ایثارگری در این امر بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر بنیاد خراسان رضوی در تلاش است تا از طریق معاونتهای خود زمینههای تحقق این جریان بزرگ را فراهم کند و دستگاههای دیگر نیز باید به ظرفیت جامعه ایثارگری در این مأموریت بزرگ توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سیره و زندگی امام رضا (ع) بهعنوان محور اصلی این برنامهها در بنیاد شهید است افزود: استفاده از ظرفیت تشکلها و هیئتهای مذهبی، ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی، توجه همزمان به آسیبهای جامعه و حفظ کرامت جامعه بزرگ ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامههای کلی بنیاد شهید در این زمینه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جلوگیری و مقابله با ترویج عرفانهای نوظهور و فرقههای ضاله، توجه به ترویج ارزشهای اسلام ناب و سبک زندگی دینی در سیره شهدا و ایثارگران و توجه به فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت از دیگر مؤلفههای مورد نظر بنیاد شهید است که به شورای شهر اسلامی شهر مشهد ارائه میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها