جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان:

وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور یافت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر دفاع در جلسه عصر امروز جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان حاضر شد.
کد خبر: ۳۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ - 21October 2014

وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور یافت

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امینت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون موضوع اسیدپاشی مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت .

وی با بیان این مطلب که از ابتدای سال جاری 4 مورد اسید پاشی در کشور اتفاق افتاده است، افزود: آخرین اطلاعات بدست آمده مطرح شد و مشخص شد چهار مورد اسید پاشی سال جاری هیچ ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر نداشته و برخی از موارد خانمهای دارای حجاب کامل بودهاند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار برخی از رسانه های بیگانه، تصریح کرد: رسانههای ضد نظام به دنبال بهره برداری تبلیغاتی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی هستند و نمایندگان انتظار دارند تا کلیه عوامل با فوریت شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات محکوم و همچنین در معالجه و رسیدگی درمانی نیز با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه به حضور وزیر دفاع در جلسه کمیسون اشاره کرد و گفت: وزیر دفاع جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور یافت و سوال اول از طرف شهریاری نماینده زاهدان درباره علت عدم پیگیری دیپلمات ربوده شده ایران در یمن- نوراحمد نیکبخت- مطرح شد و سردار دهقان که از سوی طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس خود همراهی میشد، گفت ما همه تلاش خود را بر آزادی و تعیین تکلیف شهروندان خود در خارج از کشور به کار گرفته و خواهیم گرفت. اما به جهت ماهیت گروههای گروگان گیر، دسترسی به آنها نیازمند کار بیشتر و زمان طولانیتری است.

نقوی حسینی در ادامه یاداور شد: پس از توضیحات وزیر به سوال شهریاری، سوال کننده اعلام کرد از پاسخ وزیر قانع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پس از سوال و پاسخ شهریاری فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب مطرح شد. وی از وزیر سوال کرد که علت تاخیر در پرداخت حقوق رزمندگان و عدم صدور دفترچه بیمه درمانی آن علیرغم گذشت 6 ماه از سال چیست؟ وزیر پاسخ داد که برخلاف گذشته، در سال 93 ساز و کار مناسب با هدفگذاریهای دقیق، مقدمات و ساز و کاری را طراحی کردهایم که امکان توزیع کمکها به طور دقیق فراهم گردد و چنین برنامهای نیازمند اطلاعات و آمار دقیق و همکاری دستگاههای دیگر بود که الحمدالله در حال حاضر کار از روند بسیار خوبی برخوردار شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ادامه توضیحات وزیر دفاع به سوال فتح الله حسینی در بخش بیمه ایثار گران اشاره و تصریح کرد: وزیر دفاع گفت که اغلب زرمندگان و جانبازان معسر نیازمند بیمه و درمان هستند منتهی با مبلغ اختصاص یافته، در چه فرمولی باید هزینه شود. آیا بیمه سالانه، ماهانه یا زمان مشخص باید انجام شود که چنین چیزی امکان پذیر نیست و باید بستههای حمایتی درمانی برای آنها طراحی شود. چون مبلغ اختصاصی در قبال افراد مشمول تناسب ندارد. به هر حال نمودار پرداخت ماه به ماه شش ماه اول سال 93 کاملا گویا است و مطابق شرایط رزمندگان معسر به آنها پرداخت میگردد و در صورتی که افراد دیگری هم باقی مانده اند، بسیج میتواند آمار آنها را ارائه کند تا اقدام لازم صورت گیرد که در نهایت فتح الله حسینی از پاسخ وزیر به سوالش  قانع نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها