مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

عملیات والفجر 4 وسعت جبهه درگیری با عراق را گسترش داد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در نشست بازخوانی عملیات والفجر 4 گفت: بازسازی عملیات والفجر 4 در سطح کشور به استان گلستان واگذار شده است و ان شاالله بعد از اتمام ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان این مهم میسر خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ - 19October 2014

عملیات والفجر 4 وسعت جبهه درگیری با عراق را گسترش داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، همزمان با سالروز عملیات والفجر4 در تاریخ 27 مهرماه سال 62، نشست بازخوانی این عملیات با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان گلستان، امروز در تپه نورالشهداء گرگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سرهنگ "عباس حسن نیا" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت:  بازسازی عملیات والفجر4 در سطح کشور به استان گلستان واگذار شده است و ان شاء ا... بعد از اتمام ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان این مهم میسر خواهد شد.

وی در ادامه به دلایل اجرای عملیات والفجر4 اشاره کرد و گفت: برای از بین بردن هر گونه بن بست در جنگ، عملیات خیبر در هور برای غافلگیری دشمن مد نظر قرار گرفت اما قبل از آن برای کسب آمادگی لازم نیاز به زمان، تجهیزات ویژه و وادار نمودن دشمن به گسترش در سرتاسر منطقه مرزی و فراهم سازی مقدمات عملیات بود. سه عملیات والفجر2 در منطقه حاج عمران (62/4/29)، والفجر 3 در منطقه مهران (62/5/7) و والفجر4 در منطقه دره شیلر و پنجوین برای گسترش دشمن در سرتاسر منطقه مرزی مد نظر قرار گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به وضعیت منطقه دره شیلر افزود: این منطقه بسیار وسیع عملیاتی از شمال غرب سردشت آغاز و با طول 160 کیلومتر در جنوب به غرب مریوان محدود میشود. در مقابل این منطقـه جادهها و شهرکهای مهمی از عراق قرار دارد. در شمال منطقه شهرهایی چون چومان و قلعه دیزه و در جنوب آن گرمک و پنجوین و در عمق غربی مریوان و مرکز استان سلیمانیه با همین نام واقع گردیده است. عملیات والفجر4 در منطقه عمومی شیلر در منطقه شمالغرب ایران گستـرده ترین اقدام ایران در یک منطقه کوهستانی به شمار می رود. این عملیات وسعت جبهه درگیری با عراق را به شکل قابل ملاحظه ای گسترش داد.

حسن نیا تسلط بر ارتفاعات سورن و سوره کوه، تصرف پیشرفتگی دشت شیلر، مسدود ساختن راه تردد ضد انقلاب، تسلط بر 13 شهر و روستای عراق در منطقه، خارج کردن شهر مریوان از دید و تیر مستقیم دشمن را از مهمترین اقدامات دشمن قبل از عملیات دانست.

در ادامه پیشکسوتان و رزمندگان حاضر در جلسه به بیان خاطرات خود در عملیات والفجر4 پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار