همزمان با هفته دفاع مقدس

پیکر یک شهید گمنام در کلاته دامغان تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از تشییع پیکر یک شهید گمنام در کلاته دامغان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶ - 23September 2014

پیکر یک شهید گمنام در کلاته دامغان تشییع می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سمنان، سرهنگ پاسدار «فریدون پهلوانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان ضمن بیان این خبر که امسال در هفته دفاع مقدس شهرستان دامغان میزبان یک شهید گمنام است، اظهار داشت: این شهید در کلاته شهرستان دامغان به خاک سپرده میشود.

وی افزود: دانشگاههای آزاد اسلامی واحد دامغان و سمنان، دانشگاه سمنان و صنعتی شاهرود دارای مزار شهدای گمنام هستند.

پهلوانی با اشاره به اینکه چند مزار شهدای استان سمنان دارای مشکل ساخت و ساز فیزیکی بودند، اظهار داشت: مشکل مزار شهدای آرادان با همکاری مسئولان حل شد و مسئولان دیباج و شهمیرزاد برای رفع مشکلات مزار شهدا آمادگی خود را اعلام کردند اما مزار شهدای درجزین و میامی بلا تکلیف مانده است.

وی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان برای ساماندهی مزار شهدای درجزین و میامی آمادگی همکاری لازم را با مسئولان محلی دارد.

پهلوانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که این دفاع 8 ساله، آنقدر حرف گفتنی دارد که اگر دهها سال هنرمندان و افراد خوش ذوق و با ابتکار بنشینند و در جز جز آن کار کنند باز هم حرفهای گفتنی خواهد داشت، عنوان کرد: قریب به 150عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با همکاری سازمانهای ذی ربط در استان سمنان به چاپ رسیده است.

وی از آماده بودن دهها عنوان کتاب دیگر در زمینه دفاع مقدس خبر داد و گفت: در آبان ماه سال جاری این کتابها در استان سمنان رونمایی میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به این مطلب که پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان در سه پروژه تعریف شده است، اظهار داشت: هم اکنون فاز یک این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پهلوانی ساخت سر درب، میدان جنگ، ساختمان موزه، صحن تاریخ و ساختمان فرهنگی را جز فاز اول این پروژه برشمرد و گفت: فاز اول این پروژه تا پایان سال 94 به اتمام میرسد و در اوایل سال 95 فاز اول افتتاح میشود.

وی افزود: طراحی دو فاز دیگر این پروژه آماده است و با تامین اعتبار کار آن آغاز میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان از رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس خواست تا در بحث نرم افزاری و چیدمان محتوایی پارک موزه دفاع مقدس مشارکت نمایند.

وی در ادامه از وجود 114 شهید گمنام در استان سمنان خبر داد و گفت: شمار مزار شهدای گمنام در استان سمنان 31 مزار شهید میباشد.

پهلوانی در خاتمه ضمن بیان اینکه امسال بیش از 30 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در استان سمنان برگزار میشود، خاطرنشان کرد: رژه نیروهای مسلح، همایش برکران نور، گردهمایی فرماندهان و رزمندگان جهاد سازندگی استان، تشییع پیکر شهید گمنام در کلاته دامغان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری همایش سه روز ادبیات دفاع مقدس در شهرستان شاهرود، غبارروبی گلزار شهدا استان، بازسازی و بازخوانی عملیات رمضان و همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی از جمله برنامههای هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار