نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

آغاز هفته دفاع مقدس روز بسیار بزرگ و ماندگار در تاریخ کشورمان است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: امروز ایران اسلامی مثل کوه ایستاده است و خواب خوش را از متجاوزان منطقه و قلدران جهان گرفته است و باید به این عظمت و پیشرفت ببالیم و خداوند منان را شاکر باشیم.
کد خبر: ۲۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ - 22September 2014

آغاز هفته دفاع مقدس روز بسیار بزرگ و ماندگار در تاریخ کشورمان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در مراسم رژه نیروهای مسلح استان که صبح امروز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز روز بسیار بزرگ و ماندگار در تاریخ کشورمان است. 34 سال قبل در چنین روزی 31 شهریورماه 1359 ارتش رژیم بعثی عراق به کمک حامیان غربیش هجوم خود را به کشور ما آغاز کرد. کشوری که در آن انقلاب اسلامی رخ داده و به تازگی از شرایط گذشته خارج شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: ملت ایران هیچگاه طالب جنگ نبوده و امروز یکی از حامیان مبارزه با تروریسم است. اما وقتی به کشور، نظام و انقلاب ما هجوم شد، همهی مردم ایران از سراسر این مرز و بوم یک صدا و یکپارچه وارد دفاع از کشور و انقلاب شدند.

وی تصریح کرد: جنگ ما برای کشورگشایی و سلطه طلبی نبود. ما در صدد دفاع برآمدیم آن هم دفاعی مقدس. جنگ ما با نیروهای دشمن جنگ هدف و ارزشها بود و دشمن وارد این صحنه شد تا آرمانها و اهداف این ملت از جمله تعالی و پیشرفت را مورد تهاجم قرار دهد و این یکپارچگی برای دفاع از همین آرمانها بود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ تحمیلی دارای دو صفحه است. صفحهی اول در ظاهر آن رژیم بعثی عراق بود که تمام کشورها حامی آن بودند و صفحه دوم حضور همهی ملت ایران برای حفظ آرمانهای خود بود. ما نباید هیچگاه این دو صفحه را فراموش کنیم. هم چهره دشمنی دشمنان و هم ایثارگریها و رشادتهای فرزندان این آب و خاک.

امام جمعه گرگان ضمن تاکید بر هوشیاری نسبت به تحرکات دشمنان افزود: امروز کشوری که صدام ملعون گمان میکرد در عرض یک هفته میتواند آن را فتح کند و آمریکا آن را جزیره ثبات برای خود میدانست، مثل کوه ایستاده است و خواب خوش را از متجاوزان منطقه و قلدران جهان گرفته است و باید به این عظمت و پیشرفت ببالیم و خداوند منان را شاکر باشیم.

نظر شما
پربیننده ها