آیت الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران:

تبعیت از شیطان باعث شراکت او در اولاد و اموال انسان می‌شود

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌ اول نماز، وسوسه‌های انسانی را باعث شراکت شیطان در مال و اولاد انسان خواند و تبعیت از وسوسه‌‌های شیطانی را باعث نابودی اعمال نیک انسان دانست.
کد خبر: ۲۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ - 19September 2014

تبعیت از شیطان باعث شراکت او در اولاد و اموال انسان می‌شود

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول این نماز با اشاره به عواقب هر کدام از اعمال انسان گفت: اعمال انسان چه خیر باشد و چه شر دارای عواقبی در دنیا و آخرت است و سعادت انسان را اعمال خیر تضمین میکند و اعمال شر هم همه هستی انسان را بر باد میدهد.

وی ادامه داد: یکی از عواقب اعمال بد انسان تسلط شیطان بر انسان است و کارهای بد وسوسه شیطان را در پی دارد و هرانقدر این وسوسه زیادتر شود شیطان بر انسان مسلط تر میشود و فرماندهی نیروهای انسان را بر عهده میگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ماجرای خلقت انسان در قرآن افزود: شرح عداوت شیطان با آدم از همان ابتدای خلقت وجود داشته است که از همان اول خلقت و آفرینش آدم دشمنی به نام شیطان هم در کنارش سبز شد.

دبیر شورای نگهبان بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده است که بدانید این شیطان دشمن شماست و مراقبش باشید. شیطان بیکار نخواهد نشست و در همهی لحظههای زندگی و در خواب یا بیداری و در سفر همراه شما خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با اظهار اینکه وسوسههای شیطانی منشا انحرافات بسیاری در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: وسوسههای شیطان در دل افراد نفوذ میکند و سپس بر او مسلط میشود و شیطان به خدا گفت که من از همه جهت بر انسان وارد میشوم تا در او وسوسه ایجاد کنم و در مال و اولاد او شریک میشوم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: بعد از آنکه شیطان در مال انسان شریک شد، باعث میشود تا انسان بخشی از مالش را در راه باطل خرج کند و صرف شراب و قمار و رشوه دادن کند. شیطان در اولاد انسان شریک میشود گاهی اولاد زنا پیدا میشود که همان شرک شیطان است و گاهی اولاد حلال زاده است اما گاهی شیطان او را به راههای بد میکشاند و به جهنم میبرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعمال بد سبب میشود که انسان کار خیر را نیز انجام ندهد، گفت: در داستان صدر اسلام عدهای که شیطان در قلب آنها نفوذ کرده بود باعث شد تا در جنگ همراه پیامبر شرکت نکنند و از جنگ برگشتند و در جهاد به همراه پیامبر اسلام شرکت نکردند.

وی ادامه داد: در داستان حضرت یوسف زمانی که این حضرت در زندان خواب دو زندانی دیگر را تعبیر کرد و به آن زندانی که ساقی مخصوص عزیز مصر میشد وعده آزادی داد. حضرت یوسف از او خواست که بعد از آزادی او را از یاد نبرد ولی شیطانی با ورود در حافظه او و از سر عناد باعث شد که آن فرد وعدهاش به حضرت یوسف را از یاد ببرد و حضرت یوسف سالها در زندان ماند.

آیت الله جنتی با اظهار اینکه تمام انبیا و اولیا ذکرشان پناه بردن به خدا از شر شیطان رانده شده بود، اظهار داشت: تفسیر المیزان در رابطه با سوره یوسف و وسوسههای شیطان برای گمراه کردن انسان حداقل باید یکی دو بار خوانده شود. تمام اولیا و انبیا الهی از شر شیطان به خداوند پناه میبردهاند و امیدوارم که خداوند ما را از وسوسههای شیطانی در امان نگه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار