مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

دشمن در پی القاء نگاه «نتیجه گرا» به جای نگاه «تکلیف گرا» به موضوع دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: دشمن در پی کمرنگ کردن بعد حماسی دفاع مقدس و القاء نگاه نتیجه گرا به جای نگاه تکلیف گرا به مقوله سال‌های حماسه و ایثار است.
کد خبر: ۲۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ - 02September 2014

دشمن در پی القاء نگاه «نتیجه گرا» به جای نگاه «تکلیف گرا» به موضوع دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، احمد حسینی روز گذشته در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استانداری قم طی سخنانی با تبریک ایام دهه کرامت ابراز کرد: دشمنان در پی تنزل دادن بعد حماسی دفاع مقدس و نهادینه کردن نگاه نتیجه گرا به جریانات دفاع مقدس به جای نگاه تکلیف گرا و تبیین موضوع خسارات و ... هستند.

وی افزود: روایت قصه گونه دفاع مقدس نیز رویکرد دشمن است چرا که احتمال تشکیک در اصل واقعیت جریانات و افسانه بودن ماجرا  می رود ضمن آنکه در بیان قصه نیز احتمال تحریف دور از انتظار نیست.

دبیر ستاد گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس در استان قم  در ادامه حذف و خرد کردن اسطوره های دفاع مقدس و تبدیل به شخصیت محوری را شگرد دیگر دشمن خواند و گفت:این در حالی که شخصیت ها ممکن است در گذر زمان تغییر کنند اما اسطوره ها همواره الگو و جاودانند.

حسینی همچنین به نعمت امنیت، سرافرازی و عزت ملت بزرگ ایران در پرتو حماسه ماندگار دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: کمترین تکلیف ما در قبال این نعمت بزرگ، گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و بزرگداشت آن حماسه سازیها و ایثارگریهاست که نظام و جامعه اسلامی را در برابر هجمههای سخت و نرم دشمنان بیمه خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبه و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص فهرست کردن هزاران هزار حادثه در دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان نمود: این مطالبه توجه بیش از پیش به دفاع مقدس را میطلبد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم در ادامه به روند تشکیل ستاد بزرگداشت حماسه دفاع مقدس در استانهای کشور پرداخت و گفت: این جلسه، اولین جلسه استانی ستاد است اما فعالیت کمیتههایی مثل نیروهای مسلح در سپاه استان از قبل آغاز شده است.

وی با بیان شکل گیری کمیته های دیگری چون کمیته نمایشگاه هفته دفاع مقدس و بازسازی عملیات عاشورای 2، کمیته شهرداری، کمیته فرهنگی هنری، کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کمیته شاهد و ایثارگران و کمیته بانوان تصریح کرد: طبق آیین نامههای ابلاغی، همه سازمانها و نهادهای استان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را به منظور اجرای باشکوه مراسم مربوطه در تشکیلات خود دارند.

حسینی با بیان این نکته که شعار هفته دفاع مقدس امسال، ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا انتخاب شده است، یادآور شد: همه طیفها، گروهها و سازمانها در دفاع مقدس نقش داشتهاند و ضرورت دارد برای تبیین جریان این قطعه مهم از تاریخ حماسی ملت سرافراز ایران نیز نقش آفرینی کنند.

وی در پایان با اشاره به اجرای پنج برنامه شاخص استانی در هفته دفاع مقدس، خاطرنشان ساخت: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس از جمله برنامههای شاخصی است که به همت سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) اجرا می شود و حدود یک پنجم جمعیت استان از آن بازدید می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار