مشروح/ سردار حاجی زاده در نشست خبری:

پهپاد منهدم شده اسرائیلی از نوع پیشرفته "هرمس" است/ مبدا حرکت این پهپاد یکی از کشورهای همسایه بود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پهپاد جاسوسی منهدم شده رژیم صهیونیستی از نوع پیشرفته سری پهپادهای هرمس است، گفت: مبدا حرکت این پهپاد، یکی از کشورهای همسایه است.
کد خبر: ۲۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ - 25August 2014

پهپاد منهدم شده اسرائیلی از نوع پیشرفته

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار امیرعلی حاجیزاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، صبح امروز در نشست خبری به تشریح چگونگی انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی با بیان اینکه این پهپاد روز شنبه توسط توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه ساقط شد، اظهار کرد: این پهپاد ساخت رژیم صهیونیستی و از نوع پیشرفته سری پهپادهای هرمس است که از نمونه قبلی این پهپاد که در سوریه ساقط شده بود، پیشرفتهتر است.

سردا حاجیزاده در تشریح مشخصات این پهپاد گفت: این پهپاد از استتار بالایی برخوردار بوده و از نظر بزرگی، فاصله بال تا بال آن 5/5 متر است. همچنین این پهپاد مجهز به دو دوربین جلونگر و پهلونگر است و به دلیل آنکه با هدف جاسوسی طراحی شده، امواج رادار را جذب کرده و قابل رهگیری نیست.

سردار حاجیزاده خاطرنشان کرد: پهپادهای سری هرمس جزو پرندههای بدون سرنشین سطح متوسط به شمار میروند و پهپاد آر-کیو 170 که سه سال پیش توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه به زمین نشانده شد، پیشرفتهتر بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به برد عملیاتی این پهپاد مشخص میشود این پهپاد از مبدأ تلآویو حرکت نکرده و مبدأ حرکتش یکی از کشورهای همسایه بوده است و با سرنخهایی که به دست آوردهایم در حال بررسی آن هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در توضیح نحوه مورد هدف قراردادن این پهپاد بیان کرد: با اطلاع از سوی شبکه یکپارچه پدافند کشوری که مسئولیت آن با ارتش است و رهگیری توسط رادارهای منطقه، این پهپاد جاسوسی با موشک زمین به هوای پدافند نیروی هوا فضای سپاه ساقط شد. اصابت موشک به این پهپاد از فاصله نزدیک صورت گرفته و به دلیل حجم سوختی که این پهپاد حمل میکرده قطعات کمی از آن سالم مانده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص واکنش سپاه به این اقدام رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما در پاسخ به این عمل رژیم صهیونیستی این حق را به خود میدهیم که تسلیح کرانه باختری را تسریع کنیم و حتما به این موضوع پاسخ خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها