طی حکمی از سوی فرمانده سپاه هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس، رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان شد

در اولین نشست برگزاری یادواره شهدای دانشجوی هرمزگان، روسای دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط دانشجویی استان آمادگی خود را برای برگزاری شایسته این کنگره اعلام کردند.
کد خبر: ۲۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 23August 2014

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس، رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بندرعباس، روسای دانشگاههای آزاد اسلامی بندرعباس، جامع هرمزگان، جامع پیام نور استان، پردیس فاطمهالزهرا(س) فرهنگیان و نمایندگان دانشگاههای علوم پزشکی هرمزگان، جامع علمی کاربردی استان، فنی شهید کرانی، پردیس شهید بهشتی فرهنگیان و مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در استان و دانشگاههای علوم پزشکی آزاد اسلامی بندرعباس و مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان با تاکید بر ضرورت و اهمیت این کنگره بر بهکارگیری تمام توان خود در این زمینه تاکید کردند.

در این نشست، با حکم سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس به عنوان رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان معرفی شد و وظیفه دبیری این کنگره بر عهده جواد بیژنی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قرار گرفت.

مهدی باقری در این نشست گفت: ما تاکنون از شهدای دانشجویمان غافل بودهایم و نتوانستهایم اهداف و رسالتهای والای آنها را به نسل دانشجو تبیین و معرفی کنیم.

مهدی باقری گفت: مقصود از کنگره یک روز نیست، چون اگر بخواهیم فرهنگ شهادت را گسترش دهیم باید مسئله هر روز ما باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس افزود: در این زمینه به همراهی تمامی مجموعههای دانشگاهی نیازمندیم و بازگشایی دانشگاهها فرصت و زمینه بسیار مناسبی برای این موضوع است.

جواد بیژنی دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان نیز در این نشست گفت: ظرفیت شهدا آن قدر است که همه آنها را دوست دارند و خود را به آنها مدیون میدانند، شهدا چهره سیاسی نیستند بلکه چهره محبوب همهاند.

جواد بیژنی افزود: شهدای دانشجو در کوران حوادث سخت انقلاب، به بلوغ فکری خاصی رسیدند که آنها را برای همه نوع فداکاری برای انقلاب اسلامی آماده کرد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان ادامه داد: تیمی از دانشجویان برای جمع آوری اطلاعات مربوط به شهدا، در دوره طرح ولایت استانی تشکیل شده است که با مراجعه به خانواده، همرزمان شهدا و نهادهای مربوطه این اطلاعات جمع آوری شود و انشاءالله بتوانیم با این اطلاعات کتابی جامع در مورد همه یا دست کم برخی از شهدا تدوین کنیم.

وی گفت: کار در دانشگاه با محوریت کار دانشجویی انجام میشود و روسای دانشگاهها به عنوان مسئول، یاور و تسهیل کننده کار دانشجویان خواهند بود.

در ادامه این نشست حجتالاسلام «سید عباس تقوی» رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان تصریح کرد: بحث شهید و شهادت بحث حاشیهای و جزیی نیست بلکه شهید و شهادت همه هویت ماست و اگر این را از فرهنگ شیعه جدا کنیم فرو میریزد.

وی افزود: برای اتمام حجت همین مقدار برای ما بس است که چه در سیره حضرت امام و چه در سیره حضرت آقا، توجه به فرهنگ شهید و شهادت و خانوادههای آنان برای ما روشن و حجت بر ما تمام است.

تقوی خاطرنشان کرد: در سالهای مختلف بسیج دانشجویی با برگزاری یادوارهها و اعزام کاروانهای راهیان نور نگذاشته است که علم شهید و شهادت بر روی زمین بماند.

نظر شما
پربیننده ها