سردار جزایری:

قدرت دفاعی ایران برای دشمنِ بزرگ طراحی شده است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فرا‌تر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آماده‌سازی شده است.
کد خبر: ۲۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ - 21July 2014

قدرت دفاعی ایران برای دشمنِ بزرگ طراحی شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار «سید مسعود جزایری» معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در سخنانی با تبیین راهبردها و سناریوهای منطقهای قدرتهای استکباری اظهار کرد: جلوگیری از شکلگیری و استحکام جوامع و حکومتهای مستقل از جمله راهبردهای قدرتهای استکباری به ویژه آمریکا در منطقه غرب آسیا است؛ براین اساس وجود ناآرامی، درگیری، بحران و جنگ در پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق، غزه و کرانه باختری در راستای این راهبرد قابل تحلیل میباشد.

وی افزود: کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس از دیرباز و با استفاده از راهها و شیوههای مختلف، ازجمله نفوذ سرویسهای جاسوسی، گروهسازی، فرقهسازی و شخصیتسازی زمینههای بروز اختلافات در جوامع و حکومتهای مستقل را فراهم آوردهاند.

سردار جزایری جریان تکفیری را از جمله نمونههای بارز زمینهسازی برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جوامع اسلامی دانست که به اشکال و اسامی مختلف مثل طالبان، القاعده، جبهه النصره، داعش و چندین گروه و سازمان و حزب دیگر با هدایت کلی بیگانه، چندین سال است در راستای اهداف آمریکا نقش آفرینی میکنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به گسترش گرایش مردم سراسر جهان، بهخصوص اروپا و آمریکا به سوی اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اسناد نشان میدهد غرب در برابر امواج بیداری انقلاب اسلامی دهها طرح و سناریو را به آزمایش گذارده و با صرف هزینههای عظیم همچنان تلاش دارد مانع این حرکت بزرگ شود.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه موضوع اسلامهراسی در این چارچوب معنا و مفهوم مییابد، تصریح کرد: درگیری مسلمانان با یکدیگر، تبلیغ و ارائه تصویری خشن و ترسناک از مسلمانان، وارونهسازی آموزههای اسلام ناب محمدی(ص)، ایجاد ناامنی و عقب نگه داشتن کشورهای اسلامی و جلوگیری از رشد و پیشرفت آنها حلقههای این سناریو محسوب میشوند.

وی ارائه تصویری مخدوش و غبارآلود از وضعیت جاری منطقه را یکی از راههای دستیابی و موفقیت دشمن در عرصهٔ این راهبرد معرفی و در تبیین آن گفت: دشمن برای این منظور از طریق بهکارگیری سرویسهای جاسوسی و فعالسازی امپریالیسم رسانهای بیشترین هجمهها را علیه فهم و درک و تحلیل درست مردمان منطقه و کشورهای هدف انجام داده و به دفعات تلاش کرده محیط جمهوری اسلامی ایران را دچار اغتشاش و ناامنی سازد.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: نمونههای تلاش و اقدام جبهه دشمن در ایجاد ناامنی داخلی در ایران در دهههای ۶۰ و ۷۰ و بهخصوص فتنه سال ۸۸ قابل بررسی و ارزیابی است که با هوشیاری مردم و بصیرت بالای جامعه تحت تدابیر رهبری فرزانه انقلاب ناکامی بیگانگان را در پی داشت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با بهرهگیری از تجربیات گرانبهای خود در دفاع مقدس و دفع تهاجمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایر عرصهها، اینک برخلاف راهبردها و برنامههای دشمن فضایی امن و رو به پیشرفت را تجربه میکند، تصریح کرد: با وجود سرمایهگذاری فراوان دشمن و بهکارگیری سناریوهای مختلف تاکنون تلاشهای آنان بهخصوص در عرصهٔ ناامنسازی مناطق مرزی و درگیریهای کاذب قومی، مذهبی و فرقهای ناکام گذاشته شده است. هر چند ادامه وضعیت ثبات و آرامش، مستلزم هوشیاری همگانی و دائمی است.

سردار جزایری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فراتر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آمادهسازی شده و ضمن اشراف کامل بر اوضاع و شرایط منطقه، تدابیر لازم در برابر هرگونه ناامنی پیشبینی شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار