یدالله‌پور:

آمریکا و اسرائیل عامل اصلی جنایت های داعش در منطقه هستند

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: جنایت های گروه تروریستی داعش ناشی از تلاش آمریکای جنایتکار، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۲۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 17July 2014

آمریکا و اسرائیل عامل اصلی جنایت های داعش در منطقه هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سرهنگ «علیرضا یداله پور» جانشین  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد:  جنایت های گروه تروریستی داعش که پس از القاعده و طالبان و همچنین جبهه النصره سلفی انجام می گیرد، از تلاش آمریکای جنایتکار، انگلیس و رژیم صهیونیستی نشأت می گیرد.

وی بیان کرد: گروهک تروریستی داعش افراد مسلحی هستند به سرکردگی «ابوبکر البغدادی» و با تفکرات سلفی افراطی و تروریستی تلاش  می کنند  به خیال خودشان در سوریه و عراق«خلافت اسلامی» ایجاد کنند.

یداله پور عنوان کرد: گروه تروریستی داعش در 15 اکتبر2006 پس از نشست شماری از گروه های مسلح در عراق شکل گرفت که پس از نشست«ابوعمر البغدادی» به عنوان سرکرده آن تعیین شد که پس از به هلاکت رسیدن«ابوعمر البغدادی» در 19/4/2010 «ابوبکر البغدادی» به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه گروه موسوم به داعش مدتی است که موجی از رعب و وحشت را در میان ملت عراق به علت (کشتارهای وحشیانه) ایجاده کرده است، گفت: این گروه در برخی از مناطق سوریه  از جمله منطقه ی «الرقه» نیز خواب و آرامش را  بر مردم حرام کرده است.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران افزود: اندیشه های داعش بیشتر به اندیشه های وهابی شباهت دارد. این گروه در اثرحمایت های برخی کشورهای منطقه به ویژه عربستان و قطر با سرعت به یکی از خطرناک ترین و قدرتمند ترین گروه های تروریستی تکفیری تبدیل شد.

یداله پور با پرداختن به تاریخچه ی فعالیت گروه داعش، تصریح کرد: این گروه با عقیده سلفی جهادی از سال 2003 تاکنون به سرکردگی «ابومصعب الزرقاوی»2006-2004،«ابوحمزه المهاجر»2010-2006،«ابوعمر البغدادی»2010-2006،«ابوبکر البغدادی»2010 تاکنون فعالیت می کنند.

وی از موصل و فلوجه عراق و استان الرقه در سوریه به عنوان مقرهای اصلی این گروه نام برد و گفت: این گروه در کشور سوریه و عراق با تعداد تقریبا 15 هزار تروریست، به کشتار مردم شیعه و سنی می پردازد.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مخالفان این گروه را مردم عراق، ارتش عراق، ارتش آزاد سوریه عنوان کرد و افزود: کشورهایی که مخالف بیداری اسلامی در بین مسلمانان جهان هستند هر روز با ترفند های جدید یا با تشکیل گروه های تروریستی به قصد تفرقه انداختن بین شیعه و سنی در کشورهای اسلامی  فجیع ترین کشتارها را رقم می زنند.

وی ادامه داد: این گروه با سازماندهی نمودن کردهای ضد دین و اسلام  سبب قتل عام مردم بی گناه می شود و تا جایی که با سر بریده شده فوتبال بازی می کند.

یداله پور در پایان با بیان اینکه گزارش ها و آمار منتشر شده از جنایت این گروه بسیار تأسف آور است، بیان کرد: داعش در نیمه دوم  سال2013 نزدیک به 1400 خانه را در عراق منفجر و ویران کرد که این حملات 1996 نفر کشته و 3021 نفر زخمی شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار