با حضور امیر سرتیپ خرم طوسی صورت گرفت

افتتاح دفتر مرکزی سایت شهدای ارتش

صبح امروز طی مراسمی با حضور مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دفتر مرکزی سایت شهدای والامقام ارتش در ضلع جنوب غربی میدان حر تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 13July 2014

افتتاح دفتر مرکزی سایت شهدای ارتش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی ارتش، در این مراسم که جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئولین بنیاد شهید نیز حضور داشتند، سرهنگ مجید شیخیان، مدیر سایت شهدای ارتش طی سخنانی گفت: با وجود گذشت بیش از سه دهه از دوران ارزشمند دفاع مقدس آنگونه که شایسته شهداست به ایثار و ازخودگذشتگی آنان پرداخته نشده است.

وی دراین باره تصریح کرد: در همین راستا طرح راهاندازی گروه سایبری شهدای ارتش با حضور در فضای مجازی و با هدف نشر فرهنگ، ایثار و شهادت در سال 1390 برنامهریزی و نهایتاً در خرداد ماه 1392 بهصورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد.

مدیر سایت شهدای ارتش در ادامه با اشاره به این که اقدام­های اولیه بهمنظور راهاندازی و افتتاح این سایت از جمله جمعآوری اسناد، راهاندازی پایگاه الکترونیکی و پردازش اطلاعات انجام پذیرفته است، افزود: تاکنون اطلاعات بیش از 45 هزار و 251 شهید دراین سایت بارگذاری شده که 10821 قطعه عکس، 1815 زندگینامه، 706 وصیتنامه، 154 خاطره و 40 دلنوشته از جمله این اطلاعات است.

سرهنگ شیخیان راه اندازی سامانه TRM یا ارتباط با مخاطبین و برگزاری مسابقههای گوناگون فرهنگی را از دیگر اقدامهای این دفتر در فضای مجازی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گستردهای که از انتشار آثار شهدای ارتش در فضای مجازی صورت گرفت و بهدنبال درخواست مکرر مخاطبین، برآن شدیم تا مطالب ناب موجود در آثار شهدا را در قالب طرحهای گرافیکی و هنری در شبکههای اجتماعی منتشر کنیم.

وی در پایان، ارتباط مستقیم با مخاطبان و مراجعهکنندگان، گردآوری آثار موجود از شهدای آجا و تهیه مستند از خاطرهها و زندگی شهدا را از جمله اهداف افتتاح دفتر مرکزی سایت عنوان کرد.

گفتنی است سایت جامع شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.ajashohada.ir آماده بازدید و ارائه خدمات به مخاطبین است.

نظر شما
پربیننده ها