فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه قشم خبر داد

توقیف کشتی بیگانه حامل یک میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در قشم توسط سپاه

فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه قشم گفت: سپاه در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی یک فروند کشتی خارجی حامل تقریبی یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
کد خبر: ۱۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ - 18April 2014

توقیف کشتی بیگانه حامل یک میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در قشم توسط سپاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "عبدالحسن حیدری" صبح امروز در گفتوگویی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با پدیده ناهنجار قاچاق سوخت، در یک عملیات اطلاعاتی ناو تیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه مستقر در جزیره قشم در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و در ۳۰ مایلی شرق جزیره قشم موفق شد از یک شناور بیگانه حامل تقریبی یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کند.

وی با بیان اینکه کشتی مذکور به مدت ۹ روز در حال بارگیری و جمعآوری سوخت بود، افزود: نیروهای ناو تیپ دریایی ذوالفقار به دنبال یک کار اطلاعاتی و در یک عملیات ضربتی، ۱۰ خدمه کشتی مذکور که همه از اتباع بیگانه بودند را غافلگیر و دستگیر کردند.

حیدری یادآور شد: این کشتی که سوخت قاچاق خود را از لنجها و شناورهای کوچک دریافت و برای فروش به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال میداد قصد خروج از مرز آبی جمهوری اسلامی ایران را داشته است.

فرمانده ناو تیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه قشم تصریح کرد: کشتی کشف شده متعلق به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ۱۰ خدمه کشتی از اتباع کشورهای هند و بنگلادش هستند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ۱۰ خدمه خارجی دستگیر شده پس از بازجویی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

نظر شما
پربیننده ها