سردار حسینی تشریح کرد

تدابیر ترافیکی مراسم سالروز ارتحال حضرت امام(ره)

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تدابیر ترافیکی پلیس برای اجرای هرچه بهتر مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: در این مراسم بیش از یک میلیون زائر حضور خواهند داشت و 20 هزار دستگاه اتوبوس به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت.
کد خبر: ۴۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ - 01June 2015

تدابیر ترافیکی مراسم سالروز ارتحال حضرت امام(ره)

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار تیمور حسینی در نشست خبری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مجموعه عملیات ترافیکی پلیس از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه 13 خرداد آغاز میشود، و تا پایان مراسم یعنی ظهر 14 خرداد ادامه خواهد داشت، گفت: این در حالی است که محدودیتهای تردد در اطراف حرم از ساعت 17 روز چهارشنبه اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول در پلیس راهور تهران با اشاره به ممنوعیتهای تردد در اطراف حرم حضرت امام(ره) در زمان برگزاری مراسم اظهار داشت: تردد تمامی وسایل باربری سنگین در جاده قدیم قم از سه راهی حسنآباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی، و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع بوده، و این قبیل وسایل میتوانند از طریق جاده حسنآباد به جاده ساوه، و آزادگان غرب و شرق، و همچنین آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان، و در نهایت جاده قم تردد کنند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه از ساعت 17 روز چهارشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم، تردد وسایل نقلیه سنگین ممنوع است، افزود: به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران مربوط به پارکینگهای 10، پنج، چهار و شش شامل اتوبوسهای بسیج تهران بزرگ، کاروانهای اعزامی از استانهای خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، و قزوین، تردد وسایل نقلیه از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیعخانی تا بهشت زهرا، و از سه راهی باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: از ساعت 24 روز چهارشنبه تا پایان مراسم، و ترخیص و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم، به استثنای اتوبوسهای کاروانهای زائران اعزامی از استانهای خوزستان، یزد، و قم، حرکت تمامی وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس در آزادراه تهران - قم حد فاصل پل حسنآباد، و سه راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده، و اینگونه وسایل نقلیه از طریق جاده حسنآباد به سمت شرق، به جاده قدیم قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد؛ و آن دسته از وسایل نقلیه شخصی و اتوبوسها که قصد شرکت در مراسم را دارند، از طریق جاده قدیم تهران، درب شرقی بهشت زهرا داخل این محل شده و در پارکینگهای از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: از ساعت 24 روز چهارشنبه به استثنای اتوبوس و مینیبوسهای مجاز تردد انواع اتوبوس و مینیبوس زائران سایر استانها به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس، از پل کاظمی و رمت و لوپهای مربوطه ممنوع بوده، و میبایست از مسیرهای مرتبط که از قبل پیشبینی شدهاند به سمت پارکینگهای مربوطه تردد کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ممنوعیتهای توقف وسایل نقلیه در زمان برگزاری مراسم گفت: از ساعت 17 روز چهارشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم، ممنوعیت توقف در معابر را داریم.

حسینی ادامه داد: این ممنوعیت توقف در بزرگراه خلیج فارس، از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر؛ توقف در مدخلهای ورودی، خروجی، و خیابانهای فرعی منتهی به پارکینگهای 10 گانه، و نیز خیابانهای اصلی محوطه بهشت زهرا ممنوع است.

وی افزود: توقف اتوبوس در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر، توقف تمامی وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسکری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم ممنوع است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه این نشست خبری از زائرن خواست از توقف وسایل نقلیه خود در محلهای غیرمجاز و حاشیه بزرگراهها اجتناب کنند.

حسینی تصریح کرد: برپایی چادر در داخل پارکینگها توسط مردم ممنوع بوده، و عوامل انتظامی و انتظامات ستاد برگزاری مراسم ارتحال، از این امر جلوگیری میکنند.

وی عنوان کرد: بهمنظور رفاه حال شهروندان تهرانی در روز مراسم، خط یک مترو بهصورت ویژه و با افزایش ظرفیت حمل مسافر و تعداد واگنها نسبت به جابجایی مسافران اقدام و ارائه خدمت میکند.

این مقام مسئول تأکید کرد: تمامی وسایل نقلیه حمل زائران باید از سلامت و ایمنی لازم برخوردار بوده، و دارای برگه معاینه فنی و بیمهنامه معتبر باشند؛ همچنین وسایل نقلیه باید به میزان ظرفیت، سرنشین و بار حمل کرده، و جداً از جابجایی مسافر در داخل اتاق بار خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار