تداوم بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری حج؛

جراحت 18 عمره‌گزار بر اثر ازدحام جمعیت در مکه

روزنامه سعودی عکاظ حادثه ازدحام در مسجدالحرام و آسیب دیدن 18 عمره گزار را تایید کرد. شواهد حاکی از آن است که سهل‌انگاری و عدم کفایت مقامات سعودی در مدیریت حج همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ - 02July 2016

جراحت 18 عمره‌گزار بر اثر ازدحام جمعیت در مکه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، روزنامه عربی «عکاظ» چاپ جده، صبح امروز از زخمی شدن ۱۸عمره گزار در عصر روز جمعه به علت ازدحام جمعیت در صحنهای مسجدالحرام خبر داد.

این روزنامه سعودی نوشت: «اداره حوادث اضطراری و بحرانها در منطقه مکه مکرمه گزارشی از مرکز ملی عملیات امنیتی در مکه درباره وقوع حادثه ازدحام در مسجدالحرام نزدیک هتل «دارالتوحید» دریافت کرد. پس از آن، تیمهای پزشکی که از قبل در مراکز امداد رسانی در مکه مستقر شده بودند فورا راهی محل حادثه شدند و به وضع ۱۸نفر که دچار آسیبهای خفیف و خفگی شده بودند رسیدگی کردند.»

اداره بهداشت مکه نیز اعلام کرد هیچکس در ارتباط با حادثه ازدحام جمعیت در منطقه «الشبیکه» کشته نشد و به آسیبدیدگانی که دچار آسیبهای سطحی شده بودند نیز در محل حادثه رسیدگی شد؛ بدون آنکه به بیمارستان منتقل شوند.

این در حالی است که که در اثر سهلانگاری و سوءمدیریت مقامات سعودی طی مراسم حج سال گذشته، حدود ۲۳۰۰ زائر در فاجعه منا کشته شدند؛ اما مقامات ریاض آمار رسمی قربانیان فاجعه منا در حج سال گذشته را ۷۰۰ نفر اعلام کردهاند و همچنان اصرار به صحت به این آمار دارند. فاجعه منا در مناسک حج سال گذشته خونبارترین حادثه درتاریخ برگزاری مراسم حج بوده است.

دولت سعودی پس از فاجعه در منا نیز نهتنها از پاسخ به درخواست کشورهای اسلامی مبنی بر رسیدگی دقیق به علت حادثه امتناع نموده، بلکه همچنان از ارائه تضمین برای تکرار نشدن چنین فجایعی در مناسک حج نیز سر بازمیزند.

نظر شما
پربیننده ها