آیت الله علم الهدی:

وقاحت آمریکا نتیجه دو سال لبخند زدن است/چپاولگران را افشا می کنیم

امام جمعه مشهد گفت: طرح های ضد ایرانی بعد از برجام دوبرابر شده و رای های اخیر دادگاه های آمریکا نتیجه دو سال لبخند زدن است.
کد خبر: ۷۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ - 25March 2016

وقاحت آمریکا نتیجه دو سال لبخند زدن است/چپاولگران را افشا می کنیم

به گزارش گروه استانهای دفاع پرس، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد گفت: برخی به بهانه برداشته شدن تحریم های نفتی می خواهند بخوردند و چپاول کنند اما بدانند اگر دست از شیطنت های خود برندارند به تعبیر رهبری آن ها را افشا خواهیم کرد.

امام جمعه مشهد افزود: اگر این افشاگری صورت بپذیرد ملت غیور و فهمیده ایران اجازه نمی دهد که یک نفر از آنان در این مملکت نفس بکشد.

وی با اشاره به شایعات مطروحه در جزیره کیش پیرامون مذاکره با خارجی ها ادامه داد: برخی ها بر این باورند که در یک گوشه مملکت می توانند بشینید و با برخی ها قرار بگذارید و از برجام دو و سه حرف بزنند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: ملت بیدار ایران در برابر این شیطنت ها آرام نخواهد گرفت و چشمان بسیاری در این رابطه بیدار است.

نماینده ولی فقیه در استان  خراسان رضوی ابراز داشت: به آنان می گوییم که از همین ابتدای سال خود را از این شیطنت ها کنار بکشند و همه باهم به شعار سال که عمل و اقدام در اقتصاد مقاومتی است توجه کنیم.

وقاحت های آمریکا نتیجه دو سال لبخند زدن به آنان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر درباره برجام حرفی می زنیم در جهت دولت ستیزی نیست  بلکه در جهت همدلی و کمک به دولت است زیرا رهبری تیم مذاکره کننده را تصدیق و آنان را فرزندان انقلاب خواندند.

خطیب جمعه مشهد عنوان داشت: اما طرح های ضد ایرانی توسط  آمریکایی ها بعد از اجرای برجام نسبت به قبل و ۳۷ سال گذشته دو برابر شده است و ما با چنین دشمنی رو به رو هستیم.

امام جمعه مشهد گفت: قبل از اجرای برجام قوه قضائیه آمریکا اقدامی علیه ایران انجام نداده بود اما بعد از آن در دو رای ناعادلانه ملت و کشور ایران را با ادعایی واهی و پوچ محکوم کرده است.

بعد از برجام قوه قضائیه آمریکا نیز دشمنی خود با ایران را نمایان کرد

علم الهدی افزود: دادگاه آمریکا یک میلیارد و 800 میلیون دلار از اموال این ملت را مصادره کرده و در دادگاهی دیگر ایران را در حادثه ۱۱ سپتامبر محکوم کرده است، حادثه ای که اصل آن مربوط به بوش پسر و اتهام آن متوجه القاعده وعربستان است، این وقاحت ها نتیجه دو سال لبخند زدن و مذاکره است.

وی ابراز داشت: حتی کار به اینجا هم ختم نمی شود بلکه بعد از این حرف ها، مسئله تحریم ها را تحت عنوان توسعه صنایع موشکی ایران در دستور کار خود قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: می گویند شما اجازه ندارید در خاک خودتان از خود دفاع کنید، آمریکایی که هر چند وقت گزینه نظامی را روی میز می گذارد می گویند حق ندارید تسهیلات دفاعی خود را رشد دهید.

آمریکا ملت ایران را با زمان مغول اشتباه گرفته است

امام جمعه مشهد ابراز کرد: داستان مغول در برابر این وقاحت ها و درندگی های آمریکا به فراموشی سپرده می شود، مردم ما، ملت ایران زمان چنگیز مغول نیستند، آن روز آن ها رهبر نداشتند و حجت امام زمان مدیریت این ملت و مردم را به دست نگرفته بود.

وی ابراز کرد: آمریکا ما را با ملت ایران زمان مغول اشتباه گرفته است و  می گوید جان، مال و ناموستان را به من بدهید، این وقاحت حتی در لشکر چنگیز مغول نیز وجود نداشت زیرا آنان حداقل به ناموس مردم رحم می کردند اما این کشور درنده خو در انفجار های خود همه را دسته جمعی قتل عام می کند.

سخنان رهبری در ابتدای سال راه مقابله با دشمن را تببین کرد

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش به بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره داشت و گفت: این سخنانان باید زیربنای تمام برنامه ریزی های ما در عرصه های اجتماعی اقتصادی و سیاسی باشد.

امام جمعه مشهد افزود: از راهبرد های حکیمانه رهبر به دو نکته باید توجه داشت، تبیین ماهیت دشمن که ایشان به خوبی روش مقابله با دشمن را تببین کردند و محور دوم علاج قطعی در برابر همه این ترفند ها بود.

سخنان رهبری یک تکلیف و وظیفه برای ملت است

خطیب جمعه مشهد افزود: از روز اول که مذاکره بادشمن در مسائل هسته ای آغاز شد رهبری برای هشدار مردم دو نکته را مطرح کردند اول این که آمریکا قابل اعتماد نیست و دوم اینکه آمریکا دشمن ما است و دست از دشمنی بر نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وابستگی ما به ولایت یک وابستگی سیاسی نیست بلکه یک نوع تکلیف گرایی است، وقتی ایشان می فرمایند همدلی با دولت، این برای ما یک وظیفه مطرح می شود.

پاداش صبر ابرار بهشت و حریر است

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان ابراز کرد: طبق آیات این سوره خداوند فرموده است که پاداش ابرار و انسان های نیکو بهشت و حریر بوده و تمام آن به دلیل صبر آنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در تفسیر این آیه باید به دو نکته توجه داشت و آن شناخت حقیقت و معنای صبر و همچنین علت اینکه چرا پاداش صبر ابرار، بهشت و حریر قرار گرفته است.

آیت الله علم الهدی افزود: برخی می پندارند که زندگی آرام و دلنشین به این معناست که انسان به تمام تمایلات خود برسد در حالی که این روش زندگی انسان نیست بلکه یک حیوان چنین زندگانی دارد.

زندگی انسان هدفمند است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ابراز کرد: در زندگی حیوان اجرای خواسته ها نیاز اول است اما زندگی طبیعی یک انسان اینگونه نیست زیرا یک زندگی هدفمندی است و اگر خواسته های او در مسیر هدف باشد باید انجام شود اما اگر غیر این باشد باید از آن خواسته جلوگیری کند که به این عمل صبر می گویند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: لازم است که انسان با بینش اخلاقی خود در برابر نفس، آن زمان که او را از هدف دور می کند بایستد.

آیت الله علم الهدی گفت: در تمام مشکلات و ناشکیبایی های ابرار یک اصل قطعی حاکم بوده و آن صبر و مقاومت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار