ویژه برنامه‌های دهه فجر شبکه کودک و نوجوان اعلام شد/ «یار دبستانی» با «الله الله» می‌آید

شبکه کودک و نوجوان برای ایام خجسته دهه فجر، برنامه‌های متنوع و جذابی برای کودکان و خردسالان تهیه دیده است.
کد خبر: ۶۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ - 28January 2016

ویژه برنامه‌های دهه فجر شبکه کودک و نوجوان اعلام شد/ «یار دبستانی» با «الله الله» می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان برای روزهای جشن پیروزی انقلاب 4 مجموعه و 7 نماهنگ تدارک دیده که شامل: مجموعههای «به من بگو چیه؟»، «بینا و دینا»، «روزنامه دیواری انقلاب»، «اتو» و نماهنگهای «یار دبستانی»، «خمینیای امام»، «الله الله»، «بهاران خجسته باد»، «از روزی که یادم میاد»، «دوباره بهمن شده» و «روز راهپیمایی» میشود.

با آغاز دهۀ فجر مجموعۀ «به من بگو چیه؟» به تهیهکنندگی «جمال حاتمی»، در 10 قسمت 12 دقیقهای ساعت 18:30 و تکرار آن روز بعد ساعت 14:30 از شبکۀ کودک و نوجوان پخش خواهد شد. این مجموعه در قالبی ترکیبی ساخته شده که درواقع برنامهای است تعاملی با موضوع پاسخگویی به سؤالات کودکان ایران، دربارۀ واژههای مرتبط با سیاست و سیاست خارجی؛ معرفی واژههایی که کودکان زیاد به گوششان خورده و احتمالاً در ذهن آنها ایجاد سؤال کرده است. لازم به ذکر است مجموعۀ «جوجه سیاه زبل» که در این ساعت از شبکه پخش میشد تا قسمت 5 متوقف شده و مابقی آن پس از ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

مجموعۀ «بینا و دینا» به سفارش «سازمان هنری رسانهای اوج» و تهیهکنندگی «مؤسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان» با تکنیک سه بعدی کامپیوتری در 10 قسمت 10 دقیقهای از روز 12 بهمن در ساعت 19 و تکرار آن روز بعد ساعت 15:45 در کنداکتور شبکه کودک قرار گرفته است. این مجموعه در قالبی داستانی از قول دخترکی به نام «بینا» که پدرش در زندان سیاسی به سر میبرد به افشاگری ظلم و ستم ساواک و مزدوران پهلوی در سالهای آخر قبل از انقلاب میپردازد. لازم به ذکر است مجموعه 52 قسمتی «راز جنگل شفا» که در این ساعت از شبکه پخش میشد تا قسمت 27 متوقف شده و مابقی آن پس از ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

مجموعۀ 20 قسمتی «روزنامه دیواری انقلاب» به تهیهکنندگی «علیرضا سلامیان»، در دو بخش 13 دقیقهای در ساعت 19:30 و 19:45 تکرار آن روز بعد ساعت 17 و 17:15 از شبکۀ کودک پخش خواهدشد.

این مجموعه در قالب مستند و با خلق روزنامههای دیواری توسط کودکان استانهای مختلف ایران با موضوع انقلاب اسلامی و با هدف به تصویر کشیدن وحدت ملی و خلاقیت کودکان اقوام ایرانی تولید شده است.

مجموعۀ 47 قسمتی «راسوی کونگفوکار» از قسمت 8 و مجموعۀ 48 قسمتی «قصههای شب چله» در قسمت چهل و پنجم متوقف شده و مابقی آنها پس از ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

مجموعۀ «اتو» به تهیهکنندگی «شرکت فراسوی ابعاد» در «خانه پویانمایی انقلاب اسلامی» تولید شده است. این مجموعه به کارگردانی «عباس عسکری»، نویسندگی «سعید مسعودی» و با تکنیک سه بعدی کامپیوتری در 10 قسمت 7 دقیقهای ساخته شده که با آغاز دهۀ فجر در ساعت 20:50 و تکرار آن روز بعد ساعت 16:23 در کنداکتور شبکه کودک قرار خواهد گرفت.

این مجموعه با نگاهی طنزآمیز سیاستهای سازمان ملل، امریکای جهانخوار و استکبار انگلیس را به تصویر میکشد که در ظاهر امر به دنبال مقابله با تروریسم و حمایت از حقوق بشر هستند، اما درواقع خود پرورش دهندۀ تروریست هستند. لازم به ذکر است مجموعۀ 109 قسمتی «شهر آجیلی» که در این ساعت از شبکه پخش میشد تا قسمت 82 متوقف شده و مابقی آن پس از این ایام پخش خواهد شد.

نماهنگهای «یار دبستانی» و «خمینیای امام» به تهیهکنندگی «عباس غلامی» در قالب رئال و با به تصویر کشیدن گروه سرود کودکان در فضاهای مختلف مرتبط با موضوع شعر نماهنگ تولید شده است.

نماهنگهای «الله الله» و «بهاران خجسته باد» به تهیهکنندگی «سید یاسر خردمند» در قالب ویدئو گرافیک و موشن گرافیک تولید شده است.

نماهنگهای «از روزی که یادم میاد»، «دوباره بهمن شده» و «روز راهپیمایی» در قالب ویدئو گرافیک و فتوکلیپ در گروه تولیدات شبکه کودک و نوجوان تهیه شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار