نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

شهید آیت‌الله رییسی خود را فدای ملت کرد

آیت‌الله «فلاحتی» از رسانه‌های دغدغه‌مند و متعهد خواست که خدمات ماندگار و ارزشمند دولت سیزدهم و رییس جمهورِ شهید را برای مردم تبیین کنند و گفت: شهید آیت‌الله رییسی به همه بخش‌ها توجه و خودش را فدای کشور و ملت کرد.
کد خبر: ۶۶۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱ - 20May 2024

شهید آیت‌الله رییسی خود را فدای ملت کرد/ رسانه‌ها خدمات ایشان را برای مردم تبیین کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در مراسم عزاداری مردم قدرشناس گیلان در پی شهادت سید الشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان اظهار داشت: امام خمینی (ره) می‌فرمود "هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست".

وی با اشاره به مدارج علمی رییس جمهورِ شهید آیت‌الله رییسی گفت: شهید آیت‌الله رییسی سطوح عالی حوزه را تا مقطع کارشناسی ارشد و درس خارجِ حوزه را سال‌ها سپری کرد و در حد اجتهاد رسیده بودند؛ ایشان فارغ‌التحصیل مقطع دکتری دانشگاه شهید مطهری بودند و از ۳۰ سالگی وارد عرصه خدمت و تلاش برای ملت شده بودند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حضور میدانی رییس‌جمهور و وزرای ایشان در جای جای کشور برای رفع دغدغه‌های مردم تصریح کرد: اطاعت از رهبری همواره یکی از دغدغه‌های مردم ولایی بود، اما بسیاری از دولت‌ها معمولاً راه خودشان را می‌رفتند از این‌رو رهبری سال‌ها مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده بودند و کسی آنطور که باید اهمیت نمی‌داد، اما شهید آیت‌الله رییسی همیشه نگاهش به سخنان و اراده رهبر معظم انقلاب بود و رهبری نیز روز گذشته ایشان را رییس‌جمهور محترم و مغتنم معرفی کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضور شهید آیت‌الله رییسی در میان مردم، روستا‌ها و مناطق دوردست و محروم برای همگان زبانزد بود افزود: ایشان شیفته و تشنه خدمت بودند و با حضور در مناطق دوردست می‌خواست به‌طور مستقیم صدای مردم دردمند را بشنود.

وی از رسانه‌های دغدغه‌مند و متعهد خواست که خدمات ماندگار و ارزشمند دولت سیزدهم و رییس جمهورِ شهید را برای مردم تبیین کنند و ادامه داد: دشمن همواره به‌دنبال ایجاد ناامیدی و القای ناکارآمدی بود و هرکسی که خود را فدای راه خدا و ملت کند را مورد هجمه قرار می‌دهند و تبلیغات شومی را علیه او آغاز می‌کنند، اما شهادت و جهاد آیت‌الله رییسی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد که یک رییس جمهورِ مجاهد، فداکار، میدانی، دلسوز و اهل ایده و اراده که از تبار پیامبر بود جانش را تقدیم راه خدا و خدمت به مردم کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید آیت‌الله رییسی دارای توانایی، استعداد و روحیه فسادستیزی بودند خاطرنشان کرد: خدمات‌دهی به زائران و حاشیه‌نشینان مشهد از اقدامات شاخص ایشان بود؛ این شهید عزیز به‌قدری عطوف و دقیق بود که هیچ چیز برای خودش نمی‌خواست و خستگی‌ناپذیر عمل می‌کرد و زندگی ساده‌ای داشت؛ رسانه‌ها امروز باید از شخصیت والا و مدارج بالای علمی ایشان بگویند و آنان که در روز‌های نخست ناآگاهانه و جاهلانه به ایشان تهمت‌هایی زدند باید توبه کنند چراکه آیت‌الله رییسی و دوستانش به مقصد اعلی رسیدند.

وی ادامه داد: آیت‌الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز را نیز سال‌ها می‌شناختم؛ ایشان هم یک چهره مردمی و محبوب و انسانی خودساخته و آرام و دلسوز بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به شهادت وزیر امور خارجه ایران در حادثه روز گذشته گفت: شهید عبداللهیان هم به‌خوبی در برابر قدرت‌ها ایستاد البته ملت ایران همواره خواستار قرار گرفتن شخصیت‌هایی در رأس امور هستند که به شخصیت و جایگاه برتر ملت بیندیشند.

آیت‌الله فلاحتی با یادآوری سخنان آیت‌الله رییسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ایشان خاطرنشان کرد: ایشان در آن روز فرمودند "هرگز سرنوشت مردم را به هیچ کشوری گره نمی‌زنم و به لبخند قدرت‌های زر و زور توجه نخواهم کرد" و همین کار را انجام داد و آمریکایی‌ها را وادار به تسلیم شدن کرد و بخشی از دارایی‌های ما را پس گرفت در حالی‌که دولت‌های گذشته بسیاری از خواسته‌های دولت‌های غربی را عملیاتی می‌کردند و تسلیمِ آنان می‌شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید آیت‌الله رییسی به همه بخش‌ها توجه و خودش را فدای کشور کرد افزود: خدمات ایشان واقعا‌ً مایه شگفتی شد و بسیاری از رؤسای جمهور دنیا در میدان‌های سیاسی خواستار اظهار نظر و سخنرانی ایشان می‌شدند و بعد از شهادت ایشان نیز در لبنان، عراق و پاکستان و سایر کشور‌ها عزای عمومی اعلام شد.

وی با اشاره به سفر رییس جمهورِ شهید کشورمان به پاکستان که مایه اعجاب نظامیان، دولت و ملت این کشور شد گفت: ایشان تنها رییس جمهور شاخص دنیای امروز بود که حرفش خریدار داشت و با سخنرانی کوبنده خود در اتحادیه عرب، کشور‌های عربی که به‌دنبال عادی‌سازی روابط با اسراییل بودند را مجبور به عقب‌نشینی کرد و در سازمان ملل نیز قدرتمندانه به سخنرانی پرداخت و قرآن و تصویر سردار شهید سلیمانی را بالا گرفت که مایه افتخار شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهادت مزد خدمات این خدمتگزار اسلام و ملت ایران بود گفت: شهید آیت‌الله رییسی محبوبِ مردم بود و ملت ما شب گذشته در کنار بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) چه درد دل‌ها و ناله‌ها که نکردند تا خبری از او بشنوند، اما او برای خدمت به مردم رفت و جسمش برای ملت سوخت؛ امیدواریم خداوند آن شهید عزیز و همراهانش را با اهل‌بیتِ پیامبر محشور بفرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار