جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد؛

تشکیل قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه دفاعی

امیر سرتیپ نعمتی گفت: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی در نیروی زمینی ارتش شکل گرفته است.
کد خبر: ۶۶۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ - 16May 2024

قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه دفاعی تشکیل شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌‌پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین همایش علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده‌شکن در حوزه‌های دفاعی نیروی زمینی ارتش که امروز (پنجشنبه) به میزبانی دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم تشکیل قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی اظهار داشت: اگر این قرارگاه‌های جهادی تشکیل نشود و به این موضوع مهم به صورت جهادی نگاه نشود از دیگر کشور‌های دنیا عقب می‌مانیم.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: هنگامی که قرار بود این همایش شکل بگیرد، بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور و همچنین معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در این امر مهم ما را کمک کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دنیا فناوری‌های روز ابتدا توسط نیرو‌های مسلح وارد جامعه می‌شود. کشور ما نیز مانند سایر دنیاست؛ البته این فناوری‌هایی است که می‌تواند استفاده دوگانه داشته باشد؛ یعنی استفاده نظامی و استفاده عموم. ما تقریباً با همه دانشگاه‌های مطرح صنعتی کشور در ارتباط بوده و یک دفتر نمایندگی داریم.

وی در ادامه گفت: تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان در مجموعه نیروی زمینی فعالیت می‌کنند. می‌توان گفت همه کسانی که در این حوزه‌ها توانایی و علم و تجربه‌ای دارند، تقریباً مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف ما و نظر ما این است که بتوانیم از توانمندی‌های داخل کشور که توانمندی بالایی نیز است بهره بگیریم.

امیر نعمتی در ادامه تصریح کرد: واقعاً زمانی که به دانشگاه‌ها مراجعه کرده و جوانان را مشاهده می‌کنیم، لذت می‌بریم از اینکه دانشجویان و اساتید ما به این اعتماد به نفس رسیدند تا آنچه را که در ذهنشان است عرضه کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تاکید کرد: جنگ‌های آینده جنگ‌های فناوری و جنگ‌هایی است که پایه اصلی جنگ بر مبنای فناوری است. قطعاً اگر ما در فناوری عقب بیفتیم در جنگ‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین از نمایشگاهی که در حاشیه اولین همایش علوم و فناوری‍های نوظهور و شالوده‍شکن در حوزه‌های دفاعی و امنیتی برپا شده بود، بازدید کرد و به گفت‌وگو با فعالان این عرصه پرداخت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار