بخوانیم و بسازیم/

چه کتاب‌هایی در غرفه فلسطین معرفی شدند؟

غرفه دانشجویان فلسطینی مجموعه کتاب‌هایی در مورد فلسطین، تاریخ شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و روز‌های تلخ فلسطین در زمان حمله اسرائیل به زمین‌های فلسطین را به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۶۶۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 18May 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، غرفه دانشجویان فلسطینی در ایران در نمایشگاه کتاب که در راهروی ۱۴ شبستان قرار دارد، مجموعه کتاب‌هایی را در مورد فلسطین، تاریخ شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و روز‌های تلخ فلسطین در زمان حمله اسرائیل به زمین‌های فلسطین و... در بخشی به نام «کتاب فلسطین» به تصویر کشیده است که سعی داریم به معرفی اختصاری آنها بپردازیم.

کتاب‌هایی که در غرفه فلسطین معرفی شدند/ کتاب فلسطین

«تا فراموش نشوی، خاطرات رانده‌شدگان سرزمین فلسطین» که توسط «مؤسسه فرهنگی_هنری خبرگزاری قدس» گردآوری شده و انتشارات «سروش» آن را چاپ کرده است.

«سرزمین مقدس، سفری به فلسطین» که «گی دویل» آن را نوشته و «عاطفه احمدی» آن را ترجمه و نشر «اطراف» آن را منتشر کرده است.

«یک تکه زمین کوچک» که «الیزابت لِرد» آن را نوشته و «پروین علی‌پور» آن را ترجمه و نشر «افق» آن منتشر کرده است.

کتاب‌هایی که در غرفه فلسطین معرفی شدند/ کتاب فلسطین

«سکه‌های ویرانگر» که جلد دوم از مجموعه کتاب «ایلیا و حیفیا» است، توسط «محسن عباسی ولدی» گردآوری شده و انتشارات «آیین فطرت» آن را منتشر کرده است.

«غزه از بازگشت می‌نویسد» که مجموعه داستان‌های کوتاه از ۱۵ نویسنده فلسطینی است، توسط «رفعت العرعیر» وگردآوری و «امیرحسین حیدری» ترجمه شده و نشر «آرما» آن را منتشر کرده است.

«زَبر الحدید ۸، المؤمن، اشد مِن زبر الحدید حولَ الشیخ احمد یاسین» کتاب «زبرالحدید ۸ (شیخ احمد یاسین) با ترجمه گروه مترجمان «الهدی» منتشر شده است. این کتاب، هشتمین کتاب از مجموعه ۱۴ جلدی «زبرالحدید» است. این مجموعه، به عرصه‌های مبارزاتی و زمینه‌های شکل‌گیری مبارزات از سوی ۱۴ شهید برجسته جهان اسلام پرداخته و همچنین تأثیر آن شهدا را در پیشبرد مبارزات، شهادت و تأثیر شهادت آنان در جامعه و جهان اسلام منعکس می‌کند و به زندگی شهید «شیخ احمد یاسین» می‌پردازد.

کتاب‌هایی که در غرفه فلسطین معرفی شدند/ کتاب فلسطین

«صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد، فروپاشی امپراتوری عثمانی و شکل‌گیری خاورمیانه معاصر» که «دیوید فرامکین» آن را نوشته و «حسن افشار» آن را ترجمه کرده و نشر «ماهی» آن را منتشر کرده است.

«شکست در بازی طولانی، نوید دروغین تغییر رژیم در خاورمیانه» که «فیلیپ گوردون» آن را نوشته و «بهنام حاجی‌زاده» آن را ترجمه کرده و انتشارات «ایران/ آن را منتشر کرده است.

«اخگر به گریبان: برگ‌هایی از خاطرات منیر شفیق (اندیشمند و استراتژیست فلسطینی و عرب)» که «نافذ ابوحسنه» آن را نوشته و «حسین جابری انصاری» آن را منتشر کرده و انتشارات ایران آن منتشر کرده است.

کتاب‌هایی که در غرفه فلسطین معرفی شدند/ کتاب فلسطین

«اختراع قوم یهود» که توسط «شلومو سند» نوشته شده و «فهیمه چاکرالحسینی ابرقوئی» آن را ترجمه کرده و انتشارات «اختران» آن را منتشر کرده است.

«حوالی مبارک، فلسطین از گذشته تا امروز» که «شمس‌الدین رحمانی» آن را نوشته و انتشارات «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» آن را منتشر کرده است.

«کمپ دیوید؛ خیانت به آرمان فلسطین» که «حسین شهمرادی» آن را نوشته و انتشارات «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» منتشر کرده است.

کتاب‌هایی که در غرفه فلسطین معرفی شدند/ کتاب فلسطین

«تو زودتر بُکش، جلد اول؛ روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترور‌های موساد از ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران» که «رونین برگمن» آن را نوشته و «وحید خضاب» آن را ترجمه کرده و انتشارات «شهید کاظمی» آن را منتشر کرده است.

«کاپوچینو در رام‌الله؛ متن کوتاه «شارون و مادرشوهرم» که «سعاد امیری» آن را نوشته و «لیلا حسینی» آن را ترجمه و انتشارات «روایت فتح» آن را منتشر کرده است.

«درباره فلسطین» که توسط «نوآم چامسکی و ایلان پایه» نوشته و «محسن عسکری جهقی» آن را ترجمه کرده و نشر «ثالث» آن را منتشر کرده است.

«سینمای فلسطین؛ منظره، جراحت روحی و خاطره» که «نوریت گرتز و جرج خلیفی» آن را نوشته و «وحیداله موسوی» آن را ترجمه کرده و انتشارات «روایت فتح» آن را منتشر کرده است.

«۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل» که «ایلان پایه (مورخ اسرائیلی)» آن را نوشته و «وحید خضاب» آن را ترجمه کرده که انتشارات «کتاب نیستان» آن را منتشر کرده است.

کتاب‌هایی که در غرفه فلسطین معرفی شدند/ کتاب فلسطین

«متاساز اسرائیل؛ روایت استمرار تبعیض، ترور و تعدی» که «کورش علیانی» آن را نوشته و انتشارات «جام‌جم» آن را منتشر کرده است.

«زبرالحدید ۵؛ شهید فتحی شقاقی» این کتاب، پنجمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «زبرالحدید» است که به زندگی شهید «فتحی شقاقی» می‌پردازد.

«فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی» که به کوشش «سعید صلح‌میرزایی» نوشته شده و انتشارات «انقلاب اسلامی وابسته مرکز حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خلمنه‌ای» آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار