جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ره‌آورد انس با قرآن تقویت روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی است/ عملیات «وعده صادق» تجلی اعتماد به نفس ملی بود

سردار قریشی گفت: هدف اصلی قرآن، تربیت انسان عاقل و مومن است. کسانی که از قرآن سرمشق می‌گیرند ایثارگری، شهادت‌طلبی، روحیه جهادی و ولایتمداری جزو ویژگی‌های اساسی آن‌ها است. به همین دلیل مردم ایران، قرآنی و حسینی شدند، چراکه رهبر این کشور، سرباز و شاگرد قرآن است.
کد خبر: ۶۶۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶ - 14May 2024

ره‌آورد انس با قرآن تقویت روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی است/ عملیات «وعده صادق» تجلی اعتماد به نفس ملی بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار «سید قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت که روز گذشته در تالار ابن سینا برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی قرآن، تربیت انسان عاقل و مومن است. کسانی که از قرآن سرمشق می‌گیرند ایثارگری، شهادت‌طلبی، روحیه جهادی و ولایتمداری جزو ویژگی‌های اساسی آن‌ها است. به همین دلیل مردم ایران، قرآنی و حسینی شدند، چراکه رهبر این کشور، سرباز و شاگرد قرآن است.

وی افزود: در آغازین روزهای انقلاب اسلامی تا امروز که افتخار رهبری امام خامنه‌ای را داریم نزدیک به نیم قرن است که ملت مسلمان ما در مقابل توطئه‌های زیادی ایستاده است. یکی از معجزه‌های قرآنی برگرفته از معجزه‌های پیامبر اسلام (ص)، معجزه انقلاب اسلامی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که از علل اصلی تقابل جهان سلطه با انقلاب ویژگی اسلامی و روحانی آن است، گفت: مهم‌ترین دلیل و دستاورد انقلاب اسلامی که عامل دشمنی استکبار جهانی با ملت ما شد غلبه گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) بود. انقلاب اسلامی ضربه‌ای بر گفتمان‌های حاکم بر دنیا زد که پایانی بر این گفتمان‌ها بود. روزگاری چنان طرز تفکر گفتمان حاکم بر دنیا بر روشنفکران نفوذ کرده بود که حتی در داخل کشورمان هم بسیاری از شخصیت‌های مذهبی مبتلا به این تفکر شده بودند تا این که انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این تصور کشید. گفتمانی که به دنیا القا کرده بود فقط وجود آن، عامل بقای یک کشور و ملت است.

سردار قریشی با اشاره به پیشرفت‌های کشور به برکت ایستادگی ملت ایران، تصریح کرد: کشورمان روزگاری علیرغم همه ثروت‌هایی که در حوزه پزشکی، بهداشت و درمان، مهندسی و سایر عرصه داشت اما وابسته به دیگران بود و از جهات نظامی نیز حتی توان ساخت سلاح‌های انفرادی را نداشت. به گونه‌ای که در عملیات بزرگ بیت‌المقدس با وجود اینکه سلاح زیادی به غنیمت گرفته شده بود اما قادر به تجهیز نیروها نبودیم و بسیاری از نیروهای ما سلاح نداشتند اما به برکت مدیریت جنگ توسط امام راحل، توانستیم تجهیزات مورد نیاز خود در را دفاع مقدس تامین کنیم و اکنون شاهد دستاوردهای برجسته‌ای هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف دوره قاجار و پهلوی، در دوران دفاع مقدس با وجود  فشارهای همه جانبه حتی یک وجب از خاک را از دست ندادیم، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، الهام‌بخشی بود که موضوع فلسطین را می‌توان گل سرسبد آن معرفی کرد. اگر بخواهیم جایگاه و اهمیت فلسطین را بدانیم باید حداقل هزارسال گذشته تاریخ اسلام، ایران و اروپا را بررسی کنیم. از زمانی که جنگ‌های صلیبی با هدف گرفتن بیت المقدس شروع شد ولی اهداف سلطه‌طلبی داشتند تا جنگ جهانی اول و پیمان قیومت که نطفه نامشروعی که زاییده آن، اشغال سرزمین‌های فلسطینی‌ها بود و از آن روز، ملت فلسطین همواره در رنج، گرفتاری و خشونت‌های رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: ده‌ها جنگ و صدها کشتار وسیع، نمونه‌ای از اقدامات صهیونیست‌ها بود اما با انقلاب اسلامی یک جهت‌گیری اساسی در مقاومت فلسطین ایجاد شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه بعد از عملیات بیت‌المقدس و حمله به جنوب لبنان که گروه‌های فلسطینی بعد از آن دست از هرگونه مبارزه کشیده بودند و توفیقی در مقاومت نداشتند. این در حالی بود که انقلاب اسلامی با حضور فرزندان سپاهی در جنوب لبنان و ایجاد مراکز آموزشی، جبهه مقاومت را تربیت کرد و حزب‌الله به عنوان یکی از گروه‌های قدرتمند جبهه مقاومت در آن کشور متولد شد. با وجود تمام برنامه‌ریزی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برای قدرتمندکردن صهیونیست‌ها و ختم مسئله فلسطین اما رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبردی تعیین کردند که انتفاضه فلسطین به موشک و نیروی دفاعی مجهز شود تا بتوانند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که عملیات طوفان‌الاقصی، بادهایی بود که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها کاشته بودند و نیروهای فلسطینی آن را به یک طوفان تبدیل کردند، گفت: این عملیات یک شکست اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی و تکنولوژی علیه صهیونیست‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بود. دقت کنید که وقتی از اسرائیل صحبت می‌شود فقط در مورد این رژیم صحبت نمی‌شود و اروپا، انگلیس، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر را شامل می‌شود.

سردار قریشی ادامه داد: نتیجه عملیات طوفان‌الاقصی و مقاومت غزه چنان دشمن صهیونیستی را سراسیمه کرد که به حمله به کنسولگری ایران دست زد. اقدامی که شاید عواقب بین‌المللی برای او نداشت اما جمهوری اسلامی با تدبیر و حکمت، عملیات وعده صادق را انجام داد.

وی با اشاره به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» که آرم لباس سپاهیان مزین به آن است، گفت: این آیه‌ای است که سپاه از ابتدا به آن عمل کرده و عملیات وعده صادق همان چیزی است که خداوند وعده می‌دهد. این عملیات در حالی انجام شد که بیش از ده کشور، سپر دفاعی صهیونیست‌ها بودند‌ و پرنده‌های ما را رصد می‌کردند اما رزمندگان اسلام به شکلی عملیات را طراحی کردند که ابتدا پهپادها سامانه‌های دفاعی دشمن را به خود مشغول سازند و موشک‌های ما به اصابت برخورد کنند. 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: جمهوری اسلامی در این عملیات، اعتماد به نفس و توان بالای فناوری، طراحی دقیق و برنامه‌ریزی خودش را به رخ جهانیان کشید. آن هم در حالی که سلاح‌هایی به کار گرفته شد که جزو مدرن‌ترین آن‌ها نبود و همه ژنرال‌ها و کارشناسان سیاسی مدعی بودند که عملیاتی بزرگ، مدرن، گسترده و بازدارنده بود. همه می‌دانند وقتی کشوری عملیاتی نظامی را انجام می‌دهد آمادگی پاسخ و برخورد را هم دارد.

سردار قریشی با اشاره به نتیجه نهایی وعده صادق گفت: نماینده منحوس رژیم صهیونیستی می‌گوید که امروز، انتفاضه از دانشگاه‌های آمریکایی شروع شده است. کشوری که که اگر کسی تا دیروز درباره هلوکاست می‌پرسید تنبیه می‌شد اما امروز فریاد مرگ بر اسرائیل را با زبان فارسی می‌گویند. این که افراد بسیاری تلاش می‌کنند این شعار را به زبان فارسی تکلم کنند معنایش این است که ما این پیام را از ایران گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار