بخوانیم و بسازیم/ سفیر جمهوری یمن در ایران:

نمایشگاه کتاب موجب تعمیق روابط فرهنگی و تمدنی می‌شود

ابراهیم الدیلمی گغت: حضور کشور جمهوری یمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان نمونه همکاری خوب، است که موجب تعمیق روابط فرهنگی و تمدنی در جهان خشک و بی‌روح می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳ - 09May 2024

نمایشگاه کتاب منجر به تعمیق روابط فرهنگی و تمدن در جهان استبه  گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابراهیم الدیلمی» سفیر جمهوری یمن در ایران در مراسم افتتاح غرفه یمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ابراز خوشحالی از حضور در ایران اظهار داشت: بحران اصلی امت اسلام بحران فرهنگی، ایده‌ای و اندیشه‌ای است. جوهره اصلی فرهنگی ما، جوهره اسلام است و سعی داریم ایده‌های اسلامی را به دیگر ملت‌ها ارائه کنیم.

وی افزود: ملت‌های غربی و آمریکایی تلاش دارند به روحیات، معنویات و ایده‌های اسلام تهاجم کنند، همه می‌دانیم امت اسلام دشمنان زیادی دارد وتن‌ها راه رویایی ما با دشمنان ایجاد راه و ایده‌های فرهنگی است که بر راه اقتصادی و سیاسی ارجحیت دارد. جمهوری اسلامی در این زمینه پیشگام است و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت ارشاد تلاش می‌کند فرهنگ، ایده و اندیشه‌های مردم را تقویت می‌کند

الدیلمی گفت: یکی از نمونه‌های تجربیات موفق، نمایشگاه کتاب است. حضور کشور جمهوری یمن در نمایشگاه به‌عنوان نمونه همکاری خوب، است که منجر به تعمیق روابط فرهنگی و تمدنی در جهان خشک و بی‌روح می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه تمدنی و فرهنگی و اندیشه‌ای یمن اظهار داشت: امیدواریم غرفه ما در این نمایشگاه، فرصت خوبی برای مردم ایران و بازدیدکنندگان ایجاد کند تا یمن را بهتر و بیشتر بشناسند. این فرصت را مغتنم می‌شمارم و از پژوهشگران و ناشران می‌خواهیم، مسائل فرهنگی یمن را از نزدیک بینند و بشناسند.

سفیر جمهوری یمن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم بر دانشجویان و آزادگان که برای مسئله فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در حالا خاصر در میدان هستند، درود بفرستم.

الدیلمی در پایان گفت: آینده روابط فرهنگی دو کشور بسیار درخشان است و باید برای تحقق این هدف تلاش کنیم. امیدواریم تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور امضا و اجرا شود. از تجربیات هنری و سینمایی ایران در یمن استفاده کنیم. از حاضراان می‌خواهیم از غرفه یمن بازدید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در نمایشگاه کتاب، غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی ۶، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره ۹ نبش راهروی ۲ شماره ۱۲۲ سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار