امام جمعه بشرویه:

جای کار‌های هنری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس خالی است

حجت‌الاسلام «زارعی» گفت: جای کار‌های هنری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس خالی است؛ هرچند به همت دولت سیزدهم قدم‌های بسیار خوبی در این حوزه برداشته شده، اما نیازمند اقدامات بیشتری در این حوزه هستیم.
کد خبر: ۶۶۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳ - 07May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «علیرضا زارعی» امام جمعه شهرستان بشرویه امروز (سه‌شنبه) در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بشرویه، اظهار داشت: دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گنجینه بسیار ارزشمندی است که متأسفانه هنوز عمق این گنجینه ارزشمند را نتوانسته‌ایم به دست بیاوریم و به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه هرچند کار‌های بسیار خوبی انجام شده است، ولی کافی نیست و باید بیشتر از این گنجینه ارزشمند استفاده کنیم، افزود: در دوران دفاع مقدس اقشار مختلف با سنین متفاوت بدون هیچ چشم‌داشتی مردانه دشمن را شکست دادند که جاودانه ماند و انعکاس این ارزش‌ها به تک تک ما سپرده شده است.

امام جمعه بشرویه نسل جوان را تشنه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با تأکید بر اینکه باید بستر را برای انتقال مفاهیم ارزشمند و فرهنگ ناب دفاع مقدس به این نسل مهیا کنیم، تبیین کرد: جای کار‌های هنری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس خالی است؛ هرچند به همت دولت سیزدهم قدم‌های بسیار خوبی در این حوزه برداشته شده، اما نیازمند اقدامات بیشتری در این حوزه هستیم.

حجت‌الاسلام زارعی تأکید کرد: اگر نتوانیم معنویت دوران دفاع مقدس را به خوبی منتقل کنیم، نسل فعلی و آینده گمان می‌کنند که دفاع مقدس یک افسانه بوده است؛ لذا باید این برهه را زنده نگه داریم و به خوبی برای نوجوانان و جوانان تببین شود و در این مسیر باید از رزمندگان که خود یکی از گنجینه‌های دفاع مقدس هستند بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برای همه آزادی‌خواهان جهان به‌ویژه لبنان و فلسطین در حوزه مقاومت، الگو قرار گرفت، گفت: امروز اگر جبهه مقاومت در میدان حرف اول را می‌زند و در مقابل استکبار جهانی می‌ایستد، این یک‌روزه اتفاق نیفتاده و برگرفته از همان فکر و غیرتی است که رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشته‌اند.

امام جمعه بشرویه مهم‌ترین ترس دشمنان و استکبار جهانی را از ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: امروز فلسطین و غزه علی‌رغم مظلومیت، اما مقتدر هستند و این مهم به واسطه غیرت و درس‌های دوران دفاع است؛ چراکه ما نیز در دوران دفاع مقدس مظلوم  اما مقتدر بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار