مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزایش یافت

حجت‌‌الاسلام حسن‌زاده گفت: امسال اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در همه حوزه‌ها به بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۶۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹ - 07May 2024

اعتبارات بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی افزایش یافتبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در سفر به تایباد و در کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان اظهار داشت: در ۲ سال اخیر فعالیت دولت سیزدهم، بنیاد شهید خراسان رضوی پایش سلامت ۶۱ هزار نفر از والدین شهدا و اقدامات مراقبتی جانبازان را انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی شده این دولت، افزایش مستمری والدین شهدا بوده که از ۵۰ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: طی این مدت بیش از، ۱۳۸ هزار و ۸۶۶ نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران خراسان رضوی به جامعه هدف بیمه‌شدگان این نهاد اضافه شده‌اند.

این مسئول با بیان این که در همین بازه زمانی پنج هزار و ۶۹۰ نفر از خدمات حوزه توانبخشی استفاده کرده‌اند، افزود: برای هفت هزار و ۵۹۰ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید در خراسان رضوی خدمات بالینی ارائه شده که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در ۲۴ ماه گذشته، چهار هزار و ۸۲۳ از فرزند شهدا و ایثارگران در استان تبدیل وضعیت شده‌اند که خراسان رضوی در این حوزه پیشتاز است.

مسئولان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه سنگینی دارند

«مهدی شیردل» فرماندار تایباد در ادامه این نشست گفت: همه مسئولان به ویژه دستگاه‌های متولی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک وظیفه سنگینی دارند که باید به درستی برای محقق شدن اهداف آن ایفای نقش کنند.

وی افزود: ما وظیفه داریم که برای نسل جدید ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها و ازخود گذشتگی‌ها را در قالب برنامه‌های مختلف تبیین کنیم که در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

فرماندار تایباد ادامه داد: باید نسل جدید بدانند که خانواده‌های شهدا هیچ مطالبه‌ای از مردم ندارند جز اینکه همه ادامه‌دهنده خط شهدا و پیرو خط ولایت باشند.

شیردل با بیان اینکه شهرستان تایباد در همجواری افغانستان قرار دارد، بیان داشت: دیواره‌نگاری شهدای لشکر سرافراز فاطمیون باید در دستور کار دستگاه‌های متولی این شهرستان قرار گیرد، این خود نشان از همبستگی ملت ایران و افغانستان دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز باید در مسیر جاده مرز دوغارون به تایباد نمادی از شهدا برپا شود.

کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت تایباد با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این خطه مرزی برگزار شد.

تایباد ۱۲۶ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، این شهرستان ۳۲۹ جانباز و ۳۰ آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها