فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

افتتاح پژوهشکده دائمی کنگره شهدای استان مازندران

سردار «مسلمی» از افتتاح پژوهشکده دائمی کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران در ساری خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸ - 03May 2024

افتتاح پژوهشکده دائمی کنگره شهدای استان مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا روز گذشته در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران که با حضور «سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثرگران در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه کنگره شهدا هر ۱۰سال یکبار در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای کنگره هر استان نشست اختصاصی دارند که ارزشمند است. همچنین در حاشیه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایشگاهی هم با محوریت دستاورد‌های کمیته‌ها برگزار می‌شود که معظم له بازدید خواهند داشت.

وی از تشکیل ۲۱ کمیته در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس مازندران خبر داد و افزود: این کنگره دهم مهر سال جاری در مجموعه ورزشی محلی ماهفروجک ساری برگزار می‌شود که باید زیرساخت‌ها آماده شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اهمیت کار کنگره شهدا تصریح کرد: باید خروجی درخور و شایسته لشکر ویژه ۲۵ کربلا داشته باشیم.

سردار مسلمی از ساخت فیلم سینمایی بلند ذیل این کنگره تحت عنوان «کالدو» با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در گویش محلی مازندرانی به دود که از تپه مشاهده می‌شود «کالدو» گفته می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه تجسمی، اجرای نمایش هنری فصل شیدایی در غرب و مرکز استان با هزینه ۳۰ میلیارد تومان و تولید سمفونی به دو زبان فارسی و محلی مازندرانی خبر داد و افزود: کنگره شهدای بین الملل ویژه شهدای یمن مدفون در شهرستان آمل نیز ذیل دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران برگزار می‌شود.

 سردار مسلمی از تهیه تابلو فرش منقش با تمثال مبارک ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران خبر داد و یادآور شد: همایش سپاس طی یک روز با همراهی مسئولین استانی در بیت تمامی ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استان برگزار شد.

وی از تدوین و تالیف پنج جلد کتاب خبر داد و گفت: شهر بازی مقاومت با ۲۰۰ آیتم با محوریت رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات‌های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ایجاد می‌شود.

سردار مسلمی از تولید سریال ۲۹ قسمتی با محوریت زندگی شهید تورانی با همراهی سازمان اوج خبر داد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های سرود، تئاتر و ... با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های مردمی برگزار خواهد شد، ادامه داد: پژوهشکده دائمی کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران نیز در ساری افتتاح می‌شود تا با پایان این کنگره کار شهدایی پایان نیابد.

سردار مسلمی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با سپاه کربلا ارتباط و تعامل سازنده دارد، گفت: برای ساماندهی گلزار شهدای استان ۱۰میلیارد و ۹۴۰میلیارد تومان و پنج میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان نیز از سوی بسیج و مردم کمک شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار