قهرمان کشتی فرنگی جهان:

شهدا قهرمانان واقعی کشورند

میرزازاده: گفت: عنوان مرد سال ورزش ایران از آن جهت برایم ارزشمند بود که این عنوان را از رای و نظر مردم به دست آوردم. مردمی که ما هر چه داریم و هر آن چه تلاش می‌کنیم برای خوشحالی دل آن‌ها است.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ - 02May 2024

امین میرزازاده: شهدا قهرمانان واقعی کشورند/ با دعای خیر مردم به طلای المپیک فکر می‌کنمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، «امین میرزازاده» قهرمان کشتی فرنگی جهان که چندی پیش با رای ملت ایران، عنوان ارزشمند مرد سال ورزش کشور را از آن خود کرده بود پس از حضور بر مزار شهید گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در یک برنامه تلویزیونی از سیمای خوزستان حضور یافت. ما نیز فرصت را مغتنم شمردیم تا در این دیدار با جوان اول ورزش کشور گفت‌وگویی داشته باشیم که چکیده آن را تقدیم حضورتان می‌کنیم.

خوزستان به عنوان قطب ورزش کشتی فرنگی چه قدر ظرفیت برای معرفی چهره هایی همچون را شما دارد؟

خوزستان مهد کشتی فرنگی است و بچه‌های استان به خصوص همتباران لر و بختیاری‌ام به دلیل داشتن قدرت بدنی ذاتی و فیزیک مناسب می‌توانند به قهرمانان بزرگی در دنیا تبدیل شوند به شرطی که بستر مناسبی برای شناسایی، معرفی و رشد آن‌ها فراهم شود.

قبل از شما در شهر زادگاه تان کسی کشتی را حرفه ای دنبال می کرد؟

قبل از من چند چهره نامدار از جمله مرحوم «علی یوسفی کیا» و «غلامرضا صالوند» در شهر گتوند برای کشتی این شهر افتخار آفرینی کرده بودند.

چه خصلتی باعث محبوبیت بیشتر ورزشکاران نزد مردم می شود؟

مردم ایران ورزش و ورزشکاران را دوست دارند اما برخی مسائل از جمله اخلاق نیکو، متانت، مردم داری و بالابردن پرچم کشور در میدان‌های بزرگ باعث می‌شود که تعدادی از قهرمانان ورزشی به محبوبیت عمومی برسند و مردم آن‌ها را ویژه دوست داشته باشند.

اخیرا عنوان مرد سال ورزش ایران را کسب کردید، جه حس و حالی نسبت به این عنوان دارید؟

عنوان مرد سال ورزش ایران از آن جهت برایم ارزشمند بود که این عنوان را از رای و نظر مردم به دست آوردم. مردمی که ما هر چه داریم و هر آن چه تلاش می‌کنیم برای خوشحالی دل آن‌هاست.

ارتباط‌تان با شهدا چگونه است؟

قبل از هر مسابقه‌ای به مقام شهدای گمنامی که در فدراسیون کشتی آرمیده‌اند، ادای احترام می‌کنم و از آن‌ها مدد می‌خواهم ضمن این که ارادت خاصی به شهید زادگاهم گتوند، شهید مدافع حرم «محمد تاج بخش» دارم و معتقدم که قهرمانان واقعی کشور همین شهدا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها