مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

آیت‌الله «موسوی جزایری» همزمان سنگر حوزه، جبهه و امنیت را در خوزستان حفظ کرد

سردار مرادحاجتی گفت: اسناد، فیلم و تصاویر ارزشمندی از فعالیت‌های آیت‌الله موسوی جزایری جمع آوری شده که باید به تولید اثر و محتوا تبدیل شوند و مهمتر از این‌ها تاریخ شفاهی این مجاهد فقیه است که باید هر چه سریعتر ثبت و ضبط شود تا نسل امروز بیشتر و بهتر با خدمات این عالم وارسته در استان آشنا شوند.
کد خبر: ۶۶۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵ - 02May 2024

آیت‌الله موسوی جزایری همزمان سنگر حوزه، جبهه و امنیت را در خوزستان حفظ کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، آیین نکوداشت بیش از نیم قرن مجاهدت فقیه بزرگوار آیت‌الله «سید محمدعلی موسوی جزایری» نماینده پیشین ولی فقیه در خوزستان و زعیم حوزه های علمیه استان شب گذشته (چهارشنبه) با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری، جمعی از علمای کشور عراق، مسوولان استان، طلاب، روحانیون، خانواده شهدا و اقوام خوزستان در مجتمع فجر سپاه اهواز برگزار شد.

این آیین باشکوه پس از قرائت قرآن کریم توسط یکی از قاریان برجسته استان، با نوازندگی گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد و در ادامه جمعی از مسوولان استانی و کشوری، علما و سرداران سپاه خوزستان در خصوص مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و خدمات شایسته آیت‌الله موسوی جزایری در پنج دهه گذشته سخنانی را ایراد کردند.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز در حاشیه این مراسم به نقش برجسته و بی بدیل آیت‌الله جزایری در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله جزایری در اوج جنگ و به تنهایی گاهی مسئولیت هر سه قوه را در استان به عهده داشت و به بهترین شکل ممکن توانست فضای سخت آن ایام را مدیریت و راهبری کند.

وی افزود: آیت‌الله موسوی جزایری هم سنگر حوزه، هم سنگر جبهه و هم سنگر امنیت را در خوزستان به خوبی حفظ کرد و باعث شد که مردم با روحیه معنوی ایجاد شده در شهرها، بمانند و مقاومت کنند.

سردار مرادحاجتی گفت: اسناد، فیلم و تصاویر ارزشمندی از فعالیت‌های آیت‌الله موسوی جزایری جمع آوری شده که باید به تولید اثر و محتوا تبدیل شوند و مهمتر از این‌ها تاریخ شفاهی این مجاهد فقیه است که باید هرچه سریعتر ثبت و ضبط شود تا نسل امروز بیشتر و بهتر با خدمات این عالم وارسته در استان آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار