معاون تربیت و اموزش فراجا مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی فراجا برای پرورش پلیس تخصصی در بخش‌های گوناگون امنیت

سردار حمیدی گفت: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ - 01May 2024

برنامه‌ریزی فراجا برای پرورش پلیس تخصصی در بخش‌های گوناگون امنیتبه گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، آیین تجلیل از استادان مدرسان و گروه‌های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور و دیگر فرماندهان برگزار شد.

سردار محمد‌حسین حمیدی معاون تربیت و آموزش فراجا در این مراسم گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود معلم مهمان امروز و است و سازنده فردای کشور، اگر بتوانید انسانی مومن و درست کار تربیت کنید؛ این بالاترین نعمت است.

وی با اشاره اقدامات تحولی برای پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت گفت: بازنگری در سرفصل‌ها و برنامه‌های عملیاتی رده‌ها با رویکرد مهارت محوری و عملیاتی، تبدیل دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل و واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان در مراکز اجرایی آموزش که در مسیر اجرا هستند.

حمیدی افزود: برنامه ریزی تحولی در فرآیند و محتوای دوره عالی با هدف تربیت سرمایه‌های راهبردی از جمله اقداماتی است که مستقیم با گرو‌های حامی این حوزه را هم بازنگری کنیم.

وی افزود: ارکان ترتبیت در اموزش فراجا به این شکل است که مربی همه کارکنان هستند، و در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنیم که در راستای بازنگری و به روز شدن آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

حمیدی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشگاه امام حسن مجتبی، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: همچنین ۲۷۷ هیات علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی سه هزار و ۷۳۵ نفر هفت هزار و۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی گفت: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها