قالیباف در نطق پیش از دستور:

مجلس یازدهم به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد، گفت: مهمترین اقدام در این حوزه رفع انحصار از مجوز‌های کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.
کد خبر: ۶۶۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ - 30April 2024

/به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» در نشست علنی صبح امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب، استاد شهید مطهری و روز معلم، اظهار داشت: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان، عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زده‌ها بود، جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی، اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آن‌ها نشوند.

وی با بیان اینکه مطهری زنده است چراکه اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است، تصریح کرد: همچنین روز معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می‌گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: همچنین روز جهانی کار و کارگر را به تمام کارگران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم، مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوز‌های کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

قالیباف افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانونگذاری از نیاز‌های زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از ۳ قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کار‌های خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال هستند که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار