استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فیلم سینمایی شهید طیب در حال ساخت است

«احمد زاده» گفت: شهید طیب از جمله شهدای شاخص کهگیلویه است که فیلم سینمایی شهید طیب در حال ساخت است. 
کد خبر: ۶۶۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ - 30April 2024

درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد جهت احداث سد آبریز در شهرستان کهگیلویهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، «سید علی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد (دوشنبه) شب در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه که با حضور «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به اینکه شهدای والامقامی از این شهرستان در راه انقلاب به شهادت رسیدند، اظهار داشت: شهید طیب از جمله شهدای شاخص کهگیلویه است که فیلم سینمایی شهید طیب در حال ساخت است. 

احمدزاده افزود: اجلاسیه شهدای کهگیلویه در ادامه برنامه کنگره ملی ۲ هزار شهید استان است که کنگره نهایی نیمه دوم سال در مرکز استان برگزار می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان بهمئی و کهگیلویه گفت: در چند سال اخیری که از عمر دولت می‌گذرد به اندازه ۱۰ سال در پروژه‌های این شهرستان‌ها کار شده است.

وی به نشست ائمه جمعه استان با معاون رئیس جمهور اشاره و ابراز داشت: خواهان احداث سد آبریز هستیم و اگر این سد ساخته شود ۱۰ هزار میلیارد به درآمد کشاورزان حومه شرقی دهدشت اضافه می‌شود و دیگر زنان و دختران استان مجبور نیستند برای گوجه چیدن به استان‌های دیگری بروند.

احمدزاده احداث پتروشیمی چرام را از دیگر مطالبات استان دانست و عنوان کرد: در سفر دور دوم قرار بود این پروژه کلنگ زنی شود، اما با موانعی مواجه شد و پروژه کلنگ‌زنی نشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر پروژه کلنگ‌زنی شود در زمان احداث بیش از ۳ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و بیش از یک هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم هم در زمان بهره‌برداری ایجاد خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: نیازمند اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان از هلدینگ خلیج فارس به این پروژه هستیم تا در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بر ضرورت احداث مینی پالایشگاه دهدشت تاکید کرد و افزود: در زمان ساخت پروژه ۸۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و با افتتاح پروژه برای ۵۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

احمدزاده به استخراج نفت از چاه‌های نفت بهمئی و گچساران اشاره و عنوان کرد: ۵۶ حلقه چاه نفت در بهمئی وجود دارد که ۱۸۳ هزار بشکه نفت استخراج شده از چاه‌های نفت این استان در آمار استان خوزستان نیست.

این مسئول استخراج ۵۵۰ بشکه نفت از گچساران و وجود میدان گازی مختار از ظرفیت‌های استان دانست و گفت: استان مخزن ثروت‌های عظیم است ما ابر مخزن جهان را داریم و نباید محروم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها