امیر آراسته:

صیاد می‌گفت سخنرانی‌های «رهبر معظم انقلاب اسلامی» فرمان است

رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به خاطره دیدار خود با رهبر انقلاب و کسب اجازه برای حضور در میدان‌های نبرد اشاره کرد.
کد خبر: ۶۶۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۶ - 30April 2024

اوج فرمان پذیری صیاد شیرازی به مثابه یک سرباز/ تاکید رهبر انقلاب بر جهاد جدیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با برگزاری بیست و چهارمین دوره آموزش میدانی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ ستاد «ناصر آراسته» رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» در زیارتگاه شهدای هویزه حضور یافت و به مقام شهید علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش ادای احترام کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خادمین زیارتگاه شهدای هویزه، خاطره‌ای را در اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: سال گذشته محضر آقا رسیدم و به عرض ایشان رساندم که من با این سن و سال به همه هدف‌ها و آرزو‌های دنیایی ام رسیده‌ام؛ هرچه خواستم خدا عنایت کرده است و بزرگترین نعمتی که دارم این است که به عنوان مشاور به نام شما مفتخرم و به نام شهید صیاد هم، رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی هستم؛ لذا اجازه بدهید بروم در جایی تفنگ دست بگیرم و با رزم عاقبت‌بخیر شوم. خدمت‌شان گفتم: به ریش سفیدم نگاه نکنید. هنوز قدرت جنگندگی دارم.

** جهاد تبیین امروز همچون جهاد در میدان نبرد است

رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی افزود: فرمانده معظم کل قوا در پاسخ، همان جمله معروف‌شان را فرمودند که: «زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛» بعد گفتند: «اینکه غیرت نسل جنگ را به نسل جوان منتقل می‌کنید، عبادت است و نیازی نیست بروید جایی بجنگید. این خودش جهاد است. جهاد تبیین هم جهاد است. بروید به کارتان ادامه بدهید.»

امیر سرتیپ آراسته تأکید کرد: من یقین دارم شما هم که برای زنده نگه داشتن ذکر و نام شهدا - به خصوص در این مکان مقدس - در حال خدمت و جهاد هستید، مشمول این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌شوید.

رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید اگر امروز شهید صیاد شیرازی در میان ما بودند، چه می‌کردند؟ گفت: آنچه امروز ما انجام می‌دهیم را بهتر انجام می‌دادند. اگر ایشان بودند گوش به فرمان حضرت آقا، پشت سر ایشان حرکت می‌کردند. اطاعت از ولایت چه در زمان حضرت امام (ره) و چه حضرت آقا با پوست و گوشت و استخوان شهید صیاد آمیخته بود.

** خاطره‌ای از اوج فرمان‌پذیری صیاد شیرازی از ولایت

امیر آراسته با بیان خاطره‌ای از ولایت‌پذیری شهید صیاد شیرازی ادامه داد: یکبار به اتفاق دیگر فرماندهان محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم که شهید صیاد هم سمت راست من نشسته بود. هر وقت کنار ایشان می‌نشستم دستم را روی دست‌شان می‌گذاشتم. آن روزهم دست من روی زانویشان بود و ایشان هم دست‌شان را روی دستم گذاشته بودند. رهبر معظم انقلاب اسلامی که تشریف آوردند همه بلند شدیم، احترام گذاشتیم و نشستیم. تا ایشان دست‌شان را روی زانو گذاشتند، من دستم را گذاشتم روی دست‌شان؛ اما همین که آقا شروع به صحبت کردند، ایشان دستش را کشید؛ دفترچه اش را بیرون آورد و شروع به نوشتن کرد و همه صحبت‌ها را نوشت.

جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا اتصریح کرد: من کمی دلخور شدم؛ چون دوست داشتم دستم روی دست ایشان باشد. جلسه که تمام شد و بیرون آمدیم به ایشان گفتم حاج علی! برای چی یادداشت‌برداری کردی؟ الان که حرف‌ها را گوش کردیم. اخبار ساعت ۱۴ هم که فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را پخش می‌کند؛ شب هم که کاملش را نشان می‌دهند؛ چرا این کار را کردید؟ گفت: من سربازم و تأخیر در اجرای دستور فرمانده در محضر خدا کیفر دارد. من این‌ها را نوشتم که تا سوار ماشین می‌شوم، صحبت‌های فرمانده معظم کل قوا را به تدبیر نظامی و بعد از رسیدن به ستاد کل به فرمان تبدیل و به یگان‌های نظامی ابلاغ کنم. من صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را سخنرانی تلقی نمی‌کنم، فرمان می‌دانم؛ لذا هر جا آقا صحبت کنند و منِ سرباز حاضر باشم و بشنوم، تلاش می‌کنم از همان لحظه اجرا کنم.

مشاور نظامی فرمانده کل نیرو‌های مسلح در امور زمینی خاطرنشان کرد: این خاطره نشان می‌دهد شهید صیاد شیرازی سربازی بود پاکباز و مخلص که حاضر نمی‌شود حتی یک لحظه فرمان فرمانده‌اش به تأخیر بیفتد. شهید صیاد می‌گفت می‌خواهم خدا شاهد باشد اگرعمرم سرآمد و به ستادکل نرسیدم از دفتر آقا تا هر زمان که زنده ام در راه اجرای فرمان فرمانده‌ام هستم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها