پیوستن دانشگاه «ورمونت» آمریکا به خیزش حمایت از غزه

یک دانشگاه قدیمی در آمریکا هم به خیزش دانشجویی در حمایت از غزه پیوسته است.
کد خبر: ۶۶۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ - 29April 2024

پیوستن دانشگاه قدیمی ورمونت آمریکا به خیزش حمایت از غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشگاه ورمونت از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا هم به خیزش دانشجویی در حمایت از غزه پیوست.

گفته شده اعتراضات در این دانشگاه با برپایی چادر و تحصن دانشجویان در محوطه اصلی آن برای اعلام حمایت از مردم فلسطین از روز گذشته آغاز شده است.

همچنین شمار دیگری از دانشجویان آمریکایی به تجمع همبستگی با غزه و فلسطین در دانشگاه نیویورک پیوستند و خواستار توقف جنگ در غزه شدند.

همزمان تظاهرات همبستگی با غزه در میدان جکسون در شهر نیواورلئان گزارش شده و گفته شده است که پلیس تعدادی از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو و همچنین به نشانه همبستگی با مردم غزه، پرچم فلسطین را یک ساعت در این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

به نوشته العالم، رئیس دانشگاه هاروارد پیشتر دانشجویان را تهدید کرده بود که در صورت تداوم اعتراضات، آن‌ها را به کمیته انضباطی ارجاع خواهد داد.

با این حال، دانشجویان معترض بدون توجه به این تهدید، پرچم فلسطین را درست بالای مجسمه «جان هاروارد» به اهتزاز درآورده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها