مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد؛

دیدار ۴۷ نفر از معلمان گیلانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

«رمضانی» با تشریح برنامه‌های هفته معلم در گیلان گفت: دیدار ۴۷ نفر از معلمان گیلانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و جشن تجلیل از معلمان استان با حضور مهمانان کشوری از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در گیلان است.
کد خبر: ۶۶۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶ - 28April 2024

دیدار ۴۷ نفر از معلمان گیلان با مقام معظم رهبریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدحسین رمضانی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز به مناسبت فرارسیدن شهادت استاد مطهری و گرامیداشت هفته معلم در نشست خبری با تبریک فرارسیدن هفته معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) اظهار داشت: ۹ معلم نمونه استانی در گیلان انتخاب شدند؛ «مرتضی بصیری» معلم دوره متوسطه دوم از شهرستان رودبار استان گیلان با سابقه ۲۵ ساله تدریس یکی از ۱۵ معلم نمونه کشوری برگزیده شد.

وی با تشریح برنامه‌های هفته معلم در گیلان عنوان کرد: نواختن زنگ سپاس از معلم در ۳۴ منطقه استان، غبارروبی و گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با شهیدان، حضور در منازل شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، دیدار ۴۷ فرهنگی گیلان در دیدار جمعی از معلمان کشور با مقام معظم رهبری و جشن تجلیل از معلمان استان با حضور مهمانان کشوری در دهکده ساحلی از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در گیلان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه به اجرای طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲،۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که بیشتر عشایری بودند، شناسایی و به مدرسه بازگشتند.

وی اجرای طرح نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی «نماد» را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان نام برد و افزود: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری ۱۴ دستگاه دولتی در حال اجراست؛ دانش‌آموزان نیازمند که دارای مشکلاتی از جمله بیماری والدین، مشکلات اقتصادی و تحصیلی، درمانی و... حمایت می‌شوند.

رمضانی با بیان اینکه معلمان جدید بعد از گزینش و فرایند‌های سخت و به روز  جذب آموزش و پرورش می‌شوند عنوان کرد: دولت سیزدهم در گزینش معلم تحول ایجاد کرد و یکی از کار‌های مهم و ارزشمند این دولت استخدام معلمان با ارزیابی اختصاصی، عمومی و گزینش‌های بسیار دشوار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش گیلان در سال تحصیلی۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ از طریق آزمون اشاره کرد و افزود: جذب معلم و سایر نیرو‌های آموزشی و پرورشی مدارس تنها از طریق آزمون انجام می‌شود و نیرو‌ها با شرکت در آزمون، قبولی در آن و گزینش‌های مختلف جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی گفت: ۲۹۶ آموزگار، ۵۶۲ نیروی کیفیت بخشی شامل (معاون پرورشی، مربی پرورشی، مشاور، مراقبت بهداشت و تربیت بدنی)، ۴۶۱ دبیر و هنرآموز، ۵۴۱ سرایدار، ۱۸ معلم استثنایی (آزمون ویژه معلولان) و یک نخبه جذب آموزش و پرورش خواهند شد که در مجموع با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به ۲۸۹۰ نفر خواهند رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به نقش مهم و تاثیرگذار انجمن اولیاء و مربیان مدارس اشاره کرد و افزود: همراهی و همسویی اولیاء دانش‌آموزان با متولیان تعلیم و تربیت برای اجرای برنامه‌ها و رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین ضرورت دارد.

این مسئول با بیان اینکه مطالبات مربوط به رتبه‌بندی معلمان به طور کامل پرداخت شد اظهار داشت: قرار است که صندوق ذخیره فرهنگیان با مشارکت آموزش و پرورش با موضوع ساخت خانه‌های مسکونی و مراکز رفاهی و تفریحی و سالن‌ها برای فرهنگیان اقدام کند.

وی از احداث دهکده ورزشی در ۵ استان کشور  با ۳ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان گیلان نیز از این دهکده برخوردار خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان گفت: تجهیز ده میلیارد تومانی مدارس، سفر‌های هفتگی در روز‌های دوشنبه به شهرستان‌های استان، برگزاری میز خدمت، ملاقات‌های عمومی روز‌های سه شنبه استان و اقدامات و جلسات اورژانسی از جمله ارتباطات مدیر کل با اولیا و فرهنگیان استان است که پیگیری مشکلات دانش‌آموزان و اولیا و فرهنگیان جز وظایف مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش گیلان است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار