معرفی کتاب؛

«مرزبانان عاشورایی»

کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان بیله سوار و جعفر آباد استان اردبیل است که به نویسندگی «روح الله زینالی» توسط انتشارت «ساوالان ایگیدلری» در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است.
کد خبر: ۶۶۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱ - 03May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «مرزبانان عاشورایی» با موضوع جنگ عراق و ایران با نویسندگی «روح الله زینالی» توسط انتشارات «ساوالان ایگیدلری» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب آمده است: 

شهید والا مقام حق شناس دولت خواه
«دانش آموخته مکتب حضرت علی (ع)»

همراهم تو بودی‌ای ...!
پس همراهم بمان ...!

تا هر لحظه ندایت را بشنوم.‌ای کسی که حرف‌های قلب‌های ساکت را می‌خوانی
و طوفان ضمیر کسانی که از یادت خاموش شده اند را می‌فهمی!
تو مرا اینجا کشانده‌ای ای مهربان!

پس همراهم بمان... آری من پرواز در اوج‌ها را زمزمه کرده ام.

حق شناس در خانواده فرهنگی علمی در شهرستان بیله سوار به دنیا آمد. پدرش بازنشسته فرهنگی و اهل علم و فرهنگ است و مادرش نیز زنی آگاه به مسائل دین و شرعیات است که فرزندش را از دوران کودکی مومن به بارآورده است. پدرش می‌گوید در ششم خرداد ماه هزار وسیصد و چهل و هفت با تعراکتور در مزرعه کار می‌کردم که خبر آوردند سومبن فرزندت به دنیا آمد. با خوشحالی برای دیدن اش به خانه آمدم. اسم اش را حق شناس انتخاب کردم تا بلکه به دنبال معنایش گشته حق واقعی باشد. از کودکی در خانواده‌ای آگاه تربیت و رشد یافت. در هفت سالگی همراه پدر برای تحصیل به دبستان پهلوی (امام خمینی) وارد و تا پنجم ابتدایی را ادامه داد. پدرش می‌گوید بچه‌ای آرام مودب و دوست داشتنی، متین و با حیا بود و از جهت درسی هم خوب بود. یک روز برای یررسی وضعیت درسی او به مدرسه رفتم. معلم اش گفت پسر تو دانش آموز زرنگی هست و آینده خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها