سرهنگ حسین‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

یادمان‌های غرب و شمال‌غرب باید به آحاد جامعه معرفی شوند

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: طی برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر پیش‌بینی شده، تصمیم بر این است که یادمان‌های غرب و شمال‌غرب کشور بیشتر به مردم معرفی شوند.
کد خبر: ۶۶۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ - 28April 2024

یادمان‌های غرب و شمال‌غرب کشور باید به آحاد جامعه معرفی شوندسرهنگ پاسدار «روح‌الله حسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی در تشریح اهم اقدامات این ستاد اظهار داشت: بر اساس تجربیات به دست آمده اردو‌های راهیان نور یک بسته بزرگ است و تمام اجزای آن را باید با هم دید و به صورت همزمان پیش برد؛ به طوری که اگر قسمتی مورد توجه قرار بگیرد و قسمت دیگر مورد کم‌توجهی قرار گیرد، تمام اجزای این رویداد فرهنگی دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌های مرتبط با راهیان نور باید بر اساس الویت‌ها اقدام کرد و این مهم سال به سال متغییر است. برای نمونه در یک سال، توجه به زیرساخت‌های اسکان در دستور کار قرار می‌گیرند و به آن‌ها پرداخته می‌شود. در سال جاری در زمینه اسکان زائران راهیان نور سازمان‌هایی مثل ارتش، فراجا، سپاه و بسیج اقدامات خوبی را در زمینه بازسازی انجام داده‌اند، که در این زمینه فعالیت دو نهاد سپاه و بسیج بیشتر از دو سازمان دیگر بوده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: از طرف دیگر مشاهده می‌شود که به خاطر گذر زمان، زیرساخت‌های محتوایی و فرهنگی دچار استهلاک و یا حتی چالش می‌شوند، مانند پا به سن گذاشتن راویان دفاع مقدس و عدم حضورشان مثل گذشته در مناطق عملیاتی و یا تقارن ایام اردو‌های راهیان نور با مناسبتی مثل ماه مبارک رمضان؛ بر همین اساس رویکرد سال جدید ممکن است توجه به موارد محتوایی باشد تا برنامه‌زیرساختی و عمرانی.

سرهنگ حسین‌زاده در ادامه در تشریح اقدامات محتوایی و زیرساختی یادمان‌های راهیان نور گفت: در زمینه زیرساخت یادمان‌ها و محتوا‌های فرهنگی، به این نتیجه رسیدیم که بایستی بیشتر فعالیت و اقدام داشت چراکه بعد از گذشت ۲۰ سال، تقریباً این مکان‌ها هنوز به‌سازی نشده‌اند و در حوزه طرح جامع یادمان‌ها، پیشرفت مطلوب حاصل نشده است و این بدان خاطر است که تاکنون درگیر حوزه‌های کاری دیگر بوده‌ایم. بر همین اساس از آنجایی که منطقه شلمچه بزرگ‌ترین یادمان راهیان نور در کل کشور است، به‌سازی این منطقه انجام شده و در زمینه کار محتوایی، اتفاقات خوبی افتاده است.

وی تصریح کرد: در حوزه روایت در زمینه اقدامات بصری، محتوایی و فضاسازی توانسته‌ایم در شلمچه یک رویکرد جدیدی را به ظهور و بروز برسانیم که برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته زیرساختی در یادمان‌های راهیان نور، یادآور شد: در مباحث زیرساختی بعد از گذشت سالیان بسیار آب و برق برخی از یادمان‌ها تا چندی پیش موقت بودند که اخیراً دائمی شدند و به یک ثبات رسیدند. در زمینه پارکینگ‌های خودرویی و مسیر‌های مواصلاتی به یادمان‌ها نیز طی تعاملات و حضور میدانی که وزیر راه و شهرسازی در برخی از مناطق راهیان نور داشت مقرر شد که پنج نقطه از یادمان‌ها به مناقصه گذاشته شوند که ان‌شاءالله عملیاتی خواهد شد. زیرساخت ستاد مرکزی و ستاد مشترک راهیان نور در استان‌های عملیاتی دفاع مقدس؛ تقویت شده است.

سرهنگ حسین‌زاده در تشریح اقدامات رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور گفت: در دور جدید راهیان نور نگاه جدی به حوزه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها داشتیم به طوری که ۴۰۰ نفر خادم رسانه‌ای جذب شدند و با دعوت از ۲۶ خبرگزاری و ایجاد یک گروه به اقدام مناسب عملیاتی دست پیدا کردیم که کمک بسیار خوبی به ستاد مرکزی راهیان نور در خوزستان، غرب و شمالغرب داشتند. 

وی در پایان تاکید کرد: طی برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و تدابیر پیش‌بینی شده تصمیم بر این است که یادمان‌های غرب و شمال‌غرب بیشتر به مردم معرفی شوند چرا که این مناطق هنوز به شکل فرآیندی برای آحاد جامعه شناخته شده نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها