مدیر عامل مجمع خیرین حرم‌ساز کشور:

رویکرد مردمی بازسازی عتبات، مرهون اقدامات شهید سلیمانی است

«عاملی»با بیان اینکه حاج قاسم از سال ۱۳۸۳ محوریت بازسازی حرم مطهر ائمه اطهار(ع) را بر دوش مردم گذاشت، گفت: به همت شهید سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.
کد خبر: ۶۶۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸ - 27April 2024

رویکرد مردمی بازسازی عتبات، مرهون اقدامات شهید سلیمانی است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،«احمدرضا عاملی» رئیس مجمع خیرین حرم ساز کشور امروز، هشتم اردیبهشت در جمع اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین حرم‌ساز استان کرمان، اظهار داشت: کرمان سرمایه‌های معنوی عظیمی دارد که به فعلیت درآمده و بر اساس تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه برخی شهرها به عناوینی مشهورند مانند اصفهان به پایتخت فرهنگی ایران و شیراز به پایتخت شعر و ادب معروف است، افزود: طی بازدیدی که از نمایشگاه خدمات استان کرمان در بازسازی عتبات داشتم، من فکر می‌کنم کرمان پایتخت عشق و ادب و ارادت به ائمه(ع) است.

عاملی این توفیق را نتیجه‌ تفکر شهید سلیمانی در بحث مردمی کردن بازسازی عتبات دانست و ادامه داد: در طول تاریخ همواره اسم سلاطین و پادشاهان در عرصه‎های بازسازی عتبات ثبت شده است اما به همت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.

وی تأثیر اقدامات شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عتبات عالیات را شگفت‌انگیز برشمرد و تصریح کرد: حاج قاسم از سال ۱۳۸۳ محوریت بازسازی حرم مطهر ائمه اطهار(ع) را از دوش سلاطین برداشته و بر دوش مردم گذاشت.

رئیس مجمع خیرین حرم ساز کشور افزود: بحث نذورات برای بازسازی عتبات، جنبه‌ فرهنگی هم دارد چرا که معتقدیم هر کس برای این کار مراجعه می‌کند، مورد عنایت ائمه(ع) قرار گرفته است. محبت به اهل‌بیت(ع) فقط به ذکر و گفتن صلوات نیست، بلکه خدماتی هم که به آستان ائمه(ع) می‌شود، ذکر است. شهید سلیمانی عتبات را بستر تمدن اسلامی می‌دانست و در همین راستا برای توسعه و بازسازی آن تلاش می‌کرد.

عاملی با بیان اینکه نگاه حاج قاسم به مردم، نگاه به گنجینه بود و مجمع خیرین حرم‌ساز نیز تشکیلاتی مردمی است و همین خصیصه، پشتوانه‌ آن است، گفت: در راستای هرچه بیشتر مردمی کردن توسعه و بازسازی عتبات، مجمع خیرین و کانون‌های حرم‌ساز راه‌اندازی شده است. 

محمد سلطان‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین حرم‌ساز استان کرمان نیز در این جلسه هدف از تشکیل کانون‌های خیرین حرم‌ساز را علاوه بر جمع‌آوری نذورات، ترویج و نشر فرهنگ حسینی، زینبی و عاشورایی دانست و اظهار کرد: راه‌اندازی کانون‌های فوق زمینه‌ساز جذب خادمین ائمه(ع)، فعالیت در راستای ایجاد شور و نشاط در جامعه، جذب نذورات و هدایای مردمی و شناسایی خیرین و ساماندهی آنها است.

وی از فعال شدن ۱۰۰ کانون ۲۲ نفره در استان کرمان خبر داد و افزود: از ابتدای سال‌جاری ۳۰ کانون در حال جمع‌آوری و واریز وجوهات هستند. این طرح در ارتباط چهره به چهره و رفاقتی در حال پیشبرد است.

اکبر یزدی‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین استان کرمان نیز از راه‌اندازی ۴۶ کانون خیرین حرم‌ساز در شهرستان کرمان خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی فعالان اجتماعی و جذب و توجیه آنها، کانون‌ها راه‌اندازی و فعال می‌شوند. هر کانون حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۰ عضو دارد که هر یک از اعضا متعهد می‌شوند ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان به حساب ستاد توسعه و بازسازی عتبات واریز و فیش آن را به مسئول کانون که خادم‌الحسین نامیده می‌شود، ارائه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار