مدیرکل پست استان مازندران:

رسالت امروز پست حمایت از تولید و کسب و کار‌های اینترنتی است

«بخشی» با بیان اینکه رسالت امروز پست حمایت از تولید و کسب و کار‌های اینترنتی است، گفت: کسب و کار‌ها می‌توانند با پست فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند که منجر به توسعه اقتصادی در نقاط دور و نزدیک کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳ - 27April 2024

رسالت امروز پست حمایت از تولید و کسب و کار‌های اینترنتی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «محسن بخشی» مدیرکل پست استان مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خطوط ارتباطی به اندازه خوبی در سطح استان ایجاد شده و پست به عنوان تکمیل شدن این چرخه فعال است، اظهار داشت: رسالت امروز پست حمایت از تولید و کسب و کار‌های اینترنتی است. کسب و کار‌ها می‌توانند با پست فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند که منجر به توسعه اقتصادی در نقاط دور و نزدیک کشور می‌شود.

وی افزود: پست با این برنامه مشکل بازار تولیدکنندگان سطوح مختلف را با کمک شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در راستای توسعه اقتصادی برای کسب و کار اینترنتی فراهم می‌کند.

به گفته وی، مرکز نوآوری محوریت این اقدام پست را برعهده دارد و تاکنون حدود یک شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری مازندران عضو شدند.

بخشی مدیر کل پست مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه، سال گذشته شش میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۴۰۰ مرسوله از مردم استان مازندران دریافت و در سطح کشور توزیع شد، گفت:هشت میلیون و ۳۱۶ هزار و ۱۷۰ مرسوله نیز وارد پست مازندران شد و میان گیرندگان توزیع شد.

این مسئول افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار مکان شهری و یک میلیون و ۵۸۰ هزار مکان روستایی ثبت‌شده پستی در استان مازندران وجود دارد که تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت برای بازاریابی و فروش بهره‌برداری کند.

به گفته وی، نیاز داریم شهرداران و دهیاران در نصب پلاک مکان‌محور همکاری و همیاری لازم را انجام دهند، اما به دلیل نداشتن نقشه جامعه شهری و روستایی و تامین اعتبار اجرای این طرح در استان کم فروغ است. در واقع بواسطه بارکد پستی می‌تواند قاچاق کالا را حذف کرد، چون با این بارکد مبدا تا مقصد قابل کنترل است در واقع پست در حوزه‌های مختلف می‌تواند در اقتصاد کشور تاثیربسزایی داشته باشد. ۵۵ شهر استان ژئوکد شده‌اند.

مدیرکل پست مازندران درباره برنامه هم‌کدسازی و رفع تفاوت آدرس پستی میان دستگاه‌های مختلف عنوان کرد: «جی‌نف یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و متولی آن شرکت ملی پست است. پروژه جی‌نف در ۵۵ شهر استان انجام شده و این شهر‌ها ژئوکد شد‌ه‌اند و در ۱۴ درصد باقی‌مانده به خاطر تغییر آدرس‌ها و ساخت‌وساز‌ها و به خاطر خیابان‌های جدیدی که ساخته شده این مغایرت وجود دارد.» و نصب پلاک کدپستی qr در ۴ شهر و ۱۷۵ روستا درحال امارگیری و نصب پلاک کدپستی هوشمند qr درحال بهربرداری است.

وی با تأکید بر اینکه این به‌روزرسانی باید دائم انجام شود، تصریح کرد: به خاطر منابع بودجه‌ای از سال ۱۳۹۷ تا به الان بحث بهنگام‌سازی نداشتیم و اطلاعات و آماری از سال ۱۳۹۷ به‌روز نشده و باید تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.

بخشی گفت: پست خود را رقیب شرکت‌های بخش خصوصی نمی‌داند و این شرکت‌ها می‌توانند از زیرساخت‌های پست جهت خدمات‌دهی به مردم استفاده کنند و در حال حاضر نیز چنین ارتباطی میان بخش خصوصی و پست استان برقرار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار