نگاهی کوتاه به زندگینامه شهید «پرویز باقری»

«پرویز باقری» در سال ۱۳۳۰ در شهرستان سرابله به دنیا آمد و در تاریخ ۷ آذر ۱۳۶۶ در در گیلان غرب به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۶۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷ - 19May 2024

کوتاه به زندگینامه «شهید پرویز باقری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «پرویز باقری» فرزند «اسماعیل» در سال ۱۳۳۰ در خانواده مذهبی روی به جهان گشود و تحصیلاتش را تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد و پس از آن مشغول کشاورزی شد.

در اوایل جنگ وارد میدان نبرد شد و در منطقه گیلانغرب در جبهه حضور پیدا کرد. در سال ۱۳۶۲ به عنوان فرمانده گروهان مقداد، گروهان شهید مدنی تیپ مسلم بن عقیل منصوب شد تا تاریخ ۸ مرداد ۱۳۶۵ در این سمت بود و در سال ۱۳۶۶ به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد.

در عملیات رزمی گوناگونی مانند عملیات کربلای۵، آزادسازی فاوه، آزادسازی مهران، عملیات نصر۸ و والفجر ۱۰ که در کردستان عراق حضور داشت.

«پرویز» بسیار مقتدر با تدبیر و خوش زبان بود و همیشه نمازش را از اول وقت می‌خواند و به اهل بیت عصمت و طهارت عشق وافری داشت.

سرانجام «پرویز باقری» در تاریخ ۷ آذر ۱۳۶۶ هنگامی که مسئولیت گروهان ظفر را بر عهده داشت مورد اصابت گلوله آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و پیکر پاکش به همراه برادرش در گلزار شهدای روستای جان جان به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت نامه شهید باقری:

من فرمان امام و رهبر اسلام جهان را لبیک گفتم و در این مدت که در جبهه بودم شاهدم که چگونه امداد‌های غیبی رزمندگان را کمک می‌کند به حق نیت دفاع رزمندگان ایمان دارم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار