مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

۱۴۰۴؛ موعد بهره‌برداری از موزه «استکبارستیزی» در صحرای طبس

سرهنگ «فلاحی» گفت: با توجه به قرارگیری موزه «استکبارستیزی» در مکان خاص، احداث آن هزینه‌های زیادی در پی دارد که نیازمند حمایت مسئولان هستیم و در صورت تأمین اعتبار این موزه تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۶ - 24April 2024

۱۴۰۴؛ موعد بهره‌برداری از موزه «استکبارستیزی» طبس/ موزه استکبارستیزی قابلیت بین‌المللی شدن داردسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان جنوبی، اظهار داشت: بعد از مطالعات کارشناسی متعدد و استفاده از تجربیات مشابه در دنیا و همچنین پتانسیلی که این حادثه دارد تصمیم بر این شد که در محل وقوع حادثه یک موزه بین‌المللی احداث گردد که در ۲۳ اسفندماه ۱۳۸۸ ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است.

وی بیان داشت: هدف از ساخت موزه بین‌المللی استکبار ستیزی در محل شکست هیمنه آمریکا در صحرای طبس این بود که برابر تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و پس از ۴۳ سال از این رویداد عبرت‌آموز موزه‌ای فاخر برای تبیین جنایات آمریکا و بازنمایی شکست مفتضحانه شیطان بزرگ ساخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در عرصه‌ای به مساحت ۱۰ هکتار و پیش‌بینی سه هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا در دو طبقه سال ۱۴۰۰ آغاز شد، بیان داشت: پروژه موزه استکبارستیزی طبس یک پروژه در سطح ملی است که کار اجرایی آن بر عهده تهران قرار گرفته است.

سرهنگ فلاحی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این موزه به طور رسمی از سال ۱۴۰۰ و پس از سفر نخست رئیس جمهور به خراسان جنوبی، تصریح کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به موزه طبس مصوب شد که تاکنون حدود ۱۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

شرایط اقلیمی و کمبود اعتبار؛ دلایل کندی پروژه

وی شرایط اقلیمی و کمبود اعتبار را از دلایل تأخیر در احداث و افتتاح موزه استکبار ستیزی ذکر کرد و گفت: طی بازه زمانی اردیبهشت‌ تا تا اوایل مهرماه با توجه به وضعت آب و هوایی منطقه کار در این نقطه تعطیل می‌شود و این موضوع سبب کندی کار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اعلام اینکه این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است، اضافه کرد: با توجه به قرارگیری این موزه در مکان خاص، احداث آن هزینه‌های زیادی در پی دارد که نیازمند حمایت مسئولان هستیم و در صورت تأمین اعتبار این موزه تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

سرهنگ فلاحی با اشاره به ساخت موزه استکبارستیزی در صحرای طبس، گفت: در این موزه نه تنها تمامی آثار باقی‌مانده از حادثه صحرای طبس که نقش آمریکا در صحنه‌های مختلف برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم به تصویر کشیده می‌شود.

موزه استکبارستیزی؛ دریچه‌ای به توسعه گردشگری

وی افزود: موزه استکبارستیزی طبس بدون شک به یک زیرساخت فرهنگی بین‌المللی برای نظام جمهوری اسلامی و استان خراسان جنوبی تبدیل خواهد شد و در این موزه تلاش شده از دستاوردهای همه نهضت‌های آزادی‌بخش و فرهنگ مقاومت و ادبیات پایداری سایر ملل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و استقامت در برابر استکبار جهانی استفاده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با بازگشایی موزه استکبارستیزی راه و مسیر برای حضور گردشگران بین‌المللی نیز باز می‌شود، گفت: باید ظرفیت‌های صحرای طبس برای مباحث گردشگری استفاده شود و در این راستا می‌توان هم بحث گردشگری و هم سیاحتی را شاهد بود.

سرهنگ فلاحی خاطرنشان کرد: موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس یکی از زیرساخت‌های فرهنگی مهم و مورد نیاز استان و کشور در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدوارم این مهم بیش از گذشته مورد توجه مسئولان استان خراسان جنوبی و کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها