مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

۵ اردیبهشت از وقایع عبرت‌آموز تاریخ است/ ضرورت نگاه ملی و فراملی به واقعه صحرای طبس

سرهنگ «فلاحی» واقعه پنجم اردیبهشت ۵۹ در طبس را از وقایع عبرت‌آموز تاریخ و نماد امداد غیبی الهی و تأیید خداوند نسبت به جمهوری اسلامی دانست و گفت: آمریکا با انجام این کار قصد داشت تا پنجه در پنجه انقلاب اسلامی بیندازد، اما قدرت الهی همه توطئه‌های دشمن را به شکست منتهی کرد.
کد خبر: ۶۶۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰ - 23April 2024

۵ اردیبهشت ۵۹ از وقایع عبرت‌آموز تاریخ است/ ضرورت نگاه ملی و فراملی به واقعه صحرای طبسسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان جنوبی، با بیان اینکه پنجم اردیبهشت روز تقابل استکبار و نظام اسلامی است که به اذن خدواند در صحرای طبس دشمنان انقلاب و نظام و در رأس آن آمریکای جنایتکار شکست خوردند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در فرمایشات خود، شکست آمریکا در صحرای طبس را حاصل و نتیجه قطعی امداد‌های غیبی الهی دانستند.

وی با تأکید بر اینکه اولین سیلی که آمریکا در تقابل با نظام نوپای جمهوری اسلامی خورد، شکست حمله نظامی به ایران در صحرای طبس بود و عنوان کرد: در حادثه صحرای طبس، شن‌ها مأمور خدا بودند تا این شکست بزرگ آمریکا را به گوش جهانیان برسانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی واقعه پنجم اردیبهشت ۵۹ در طبس را از وقایع عبرت‌آموز تاریخ و نماد امداد غیبی الهی و تأیید خداوند نسبت به جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکا با انجام این کار قصد داشت تا پنجه در پنجه انقلاب اسلامی بیندازد، اما قدرت الهی همه توطئه‌های دشمن را به شکست منتهی کرد.

ضرورت نگاه ملی و فراملی به حادثه ۵ اردیبهشت

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه هر ساله به مناسبت این روز تاریخی ویژه برنامه‌هایی در سطح استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: هدف ما این است که هر سال برنامه‌های قوی‌تر با برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر برای گرامیداشت این واقعه داشته باشیم همچنین تبیین واقعه طبس برای نسل جوان ضروری است.

وی با بیان اینکه تاکنون آنطور که باید و شاید به این واقعه پرداخته نشده و گرامیداشت سالروز این حادثه بزرگ نباید به خراسان جنوبی و طبس ختم شود، ادامه داد: با توجه به ابعاد گوناگون و مهم واقعه صحرای طبس می‌طلبد که به این اتفاق مهم نه فقط با دید استانی و ملی که فراملی و بین‌المللی نگاه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از تشکیل هفت کمیته بزرگداشت مراسم پنجم اردیبهشت در استان خبر داد و گفت: کمیته‌های «فرهنگی و هنری»، «رسانه و فضای مجازی»، «پشتیبانی»، «اجرایی و مراسم»، «زنان»، «مخابرات و زیرساخت» و «امنیتی و انتظامی» جمله کمیته‌های هفت‌گانه برای برگزاری شایسته برنامه‌های پنجم اردیبهشت است.

سردار «سلیمانی»؛ سخنران محوری مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت‌

سرهنگ فلاحی از برگزاری مراسم محوری بزرگداشت پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور فعالان فرهنگی، خانواده‌های شهدا، مسئولان استانی و کشوری در محل مسجد شکر این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این مراسم همزمان با روز پنجم اردیبهشت‌ماه با سخنرانی سردار «سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که در در راستای گرامیداشت حادثه پنجم اردیبهشت‌ برگزار می‌شود باید با هدف نه‌تن‌ها ملی بلکه فراملی برگزار شود، گفت: برای این واقعه نیاز به جریان‌سازی و درخواست داریم راویان و تاریخ‌دانان، دانشگاهیان، مدارس، ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه، فضا‌های مجازی و سایر جایگاه‌ها به این موضوع بیشتر بپردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی متذکر شد: نباید واقعه بزرگ صحرای طبس فراموش شود، زیرا توازن دنیا را در آن زمان تغییر داد تلاش ما بر این است که جوانان و نوجوانان با ابعاد مهم شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس آشنا شوند و چهره واقعی استکبار جهانی را بشناسند.

برپایی نمایشگاه «افول ابرهه» در صحرای طبس

سرهنگ فلاحی با یادآوری اینکه رویداد ملی «افول ابرهه» پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با حضور هنرمندان استانی و کشوری در طبس برگزار شد، بیان داشت: بیش از ۵۰ اثر در قالب‌های پوستر، تصویرسازی، موشن‌گرافی و کاریکاتور با محوریت شکست آمریکا در طبس توسط این هنرمندان تولید شد.

وی ادامه داد: این آثار در قالب نمایشگاه با عنوان «افول ابرهه» در مسجد شکر با حضور مهمانان کشوری و استانی برای اولین بار رونمایی خواهد شد و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت تا این حادثه در سطح کلان معرفی و تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت گرامیداشت حادثه پنجم اردیبهشت‌ماه و پرداختن به ابعاد و زوایای این حادثه خبر داد و تصریح کرد: در سطح مدارس نیز صبحگاه مدارس با موضوع گرامیداشت پنجم اردیبهشت برگزار و از روایان دفاع مقدس دعوت شده به تبیین و تشریح ابعاد و زوایای این حادثه جهت آشنایی نسل جوان بپردازند.

اجرای بیش از ۱۲ عنوان برنامه شاخص در استان

سرهنگ فلاحی برپایی محافل شعر ادبی و خاطره‌گویی، اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی و جام‌های ورزشی به نام سردار «منتظر قائم»، تولید محتوا‌های اثربخش و انتشار در فضای مجازی، جریان‌سازی با مشارکت ائمه جمعه و جماعات، فضاسازی ادارت و سازمان‌ها، اجرای برنامه محوری در تمام شهرستان‌ها، اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به مسجد شکر، خاطره‌گویی شاهدان عینی این حادثه، و بازدید از محل حادثه را از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای مراسم پنجم اردیبهشت‌ماه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمد منتظرقائم» ذکر کرد.

این مسئول از تدوین کتاب پژوهشی در خصوص حادثه پنجم اردیبهشت با مشارکت شهرستان طبس و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین فراخوان تولید آثار هنری از طریق کمیته فرهنگی و هنری داده شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار هنری خود را در قالب موسیقی، سرود و ... ارسال کنند.

وی در پایان با اعلام اینکه بیش از ۱۲عنوان برنامه شاخص در گرامیداشت واقعه صحرای طبس در استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمنان توطئه‌ها و نقشه‌های متعددی برای ضربه زدن و از بین بردن نظام طراحی و اجرا کردند که به لطف خدا، رهبری حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم بصیر و انقلابی همه این توطئه‌ها و نبرد‌ها با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار