استعفای رئیس رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی

رئیس رکن اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل (آمان) بعد از پذیریش شکست در عملیات «طوفان الاقصی» تصمیم به استعفا گرفت.
کد خبر: ۶۶۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ - 22April 2024

رئیس رکن اطلاعات ارتش اسرائیل استعفا می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رادیو ارتش رژیم اسرائیل «گلگلتز»، صبح امروز (دوشنبه)، خبر داد «آهارون هلیوا» رئیس رکن اطلاعات ارتش این رژیم (آمان) بعد از شکست در هفتم اکتبر (شناسایی عملیات طوفان الاقصی) استعفا می‌دهد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» نیز گزارش داد که او قصد خود برای استعفا را به «هرزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم اعلام کرده است.

براساس گزارش آحارانوت، هلیوا درباره شکست در شناسایی عملیات طوفان الاقصی گفت: «به مهم‌ترین مأموریت خود متعهد نبودیم و من به عنوان رئیس آمان مسئولیت کامل شکست را می‌پذیرم.»

گروه‌های مقاومت فلسطین در روز هفتم ماه اکتبر سال گذشته میلادی (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) در عملیاتی همه‌جانبه از زمین، هوا و دریا به اراضی اشغالی فلسطین نفوذ کردند و توانستند ده‌ها نظامی اسرائیلی را از پا درآورند و ده‌ها شهرک‌نشین را نیز به اسارت بگیرند.

علی‌رغم گذشت بیش از ۶ ماه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ارتش رژیم اسرائیل هنوز نتوانسته اسرای خود را آزاد کند.

«محمد ضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس در پی این عملیات اعلام کرده بود که این اقدام در پی حملات مکرر نیرو‌های اسرائیلی و شهرک‌نشینان به شهروندان فلسطینی و بی‌توجهی به هشدار‌های مقاومت انجام شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار