دست برتر حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی

بعد از گذشت هفت ماه از جنگ غزه و افزایش قابل توجه درگیری‌ها بین حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین هدف قرار گرفتن مراکز نظامی صهیونیست‌ها توسط رزمندگان مقاومت، رسانه‌های عبری‌زبان به صراحت اذعان می‌کنند که این رژیم در جنگ با حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی شکست خورده است.
کد خبر: ۶۶۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ - 22April 2024

دست برتر حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ رژیم صهیونیستی بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» که ضربه سنگینی از گروه‌های مقاومت خورده بود، برای اینکه از بار شکست خود کم کند، به‌صورت هوایی و زمینی به نوار غزه حمله کرد؛ برهمین اساس حزب‌الله لبنان مانند سایر گروه‌های مقاومت، حملاتی را در راستای حمایت از مردم غزه و مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی آغاز کرد؛ حملاتی که در جریان آن بسیاری از اماکن و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته و خسارات نظامی و تلفات انسانی قابل توجهی را تا امروز به آن‌ها وارد کرده است.

حجم بالا و قابل توجه آتش مقاومت لبنان علیه امکان و تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی موجب شده است که ارتش رژیم صهیونیستی تا امروز ضربات فراوانی را از این گروه مقاومت لبنانی دریافت کند؛ به صورتی که اغلب رسانه‌های اسرائیلی به شکست‌های متوالی ارتش این رژیم برابر حزب‌الله لبنان اذعان می‌کنند.

اما نکته قابل توجه در میان حملات حزب‌الله لبنان به مناطق مرزی و امکان نظامی رژیم صهیونیستی، انجام هدفمند حملات است. طراحی و برنامه‌ریزی این حملات که با درایت و هوشمندی «سید حسن نصرالله» و فرماندهان میدانی حزب‌الله همراه بوده است، موجب شده تا حملات و عملیات‌های نظامی این گروه مقاومت لبنان علیه رژیم صهیونیستی مرحله به مرحله انجام شود که این امر موجب آسیب‌پذیری زیاد این رژیم شده است.

افزایش مرحله به مرحله حملات حزب الله علیه صهیونیست‌ها تا به امروز موجب شده است تا ارتش رژیم صهیونیستی در در برابر عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان ناتوان شود و به دلیل عدم توانایی درست و اصولی در تامین امنیت مناطق مرزی با بحران‌های مختلف و متعددی روبرو شده است. همین امر هم موجب شده تا بیش از ۶۰ هزار نفر از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین به دلیل نبود امنیت این مناطق را ترک کنند.

حال با ورود به هفتمین ماه درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی، این گروه مقاومت درحال رو کردن برگ‌های برنده جدیدی در برابر دشمن صهیونیستی است؛ به خصوص اینکه در روز‌های اخیر دو اتفاق بسیار مهم و قابل توجه در عرصه درگیری‌های هوایی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان رخ داده است.

نخستین اتفاق سرنگون شدن پهپاد «هرمس ۴۵۰» رژیم صهیونیستی توسط پدآفند هوایی مقاومت لبنان و دومین اتفاق نیز پرواز پهپاد نسل سوم حزب‌الله لبنان بر فرار مناطق فلسطین اشغالی و تهیه عکس و فیلم از اماکن و مراکز نظامی است. رویداد‌های بسیار مهم و تاثیرگذاری که موجب شده تا حزب‌الله دست برتر را در میدان نبرد در برابر رژیم صهیونیستی به دست آورد.

از طرف دیگر سیر وقایع و تحولات درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی تا امروز به سمت و سویی می‌رود که برخی از سران و مقامات این رژیم با ابراز نگرانی نسبت به درگیری‌ها و تحولات میدان نبرد، جبهه لبنان را بزرگ‌ترین چالش برای «اسرائیل» عنوان کردند.

موضوع مهم دیگر در این میان ناکامی و عدم موفقیت رژیم صهیونیستی در دستیابی به تمامی اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده آن‌ها در جریان جنگ غزه است. در حقیقت می‌توان گفت که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و با گذشت هفت ماه از آغاز این جنگ نابرابر در برابر مقاومت فلسطین شکست سخت و دردناکی را متحمل شده و این رژیم با گذشت هفت ماه از تجاوز بدون دستاورد خود به غزه، روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار