رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد؛

امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر در سیل ۹ استان

محمودی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴ - 20April 2024

امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر در سیل ۹ استانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «بابک محمودی» رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به عملیات امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از ٢٧ فروردین تا اول اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥: ٣٠، گفت: در این مدت زمان نیاز به انجام عملیات امدادی در ٩ استان (اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۶ شهرستان، احساس شد.

وی ادامه داد: امدادگران در ۹۳ مورد عملیات به ۲۵ هزار و ۶۰۵ نفر امدادرسانی کردند، دو هزار و ۵۲۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۲۰۳ نفر را به مناطق امن، منتقل کردند.

محمودی، با اشاره به حضور ۲۹۸ تیم امدادی، شامل هزار و ۲۳۰ امدادگر در عملیات کمک‌رسانی در سیل، افزود: آب تجمیع شده در ۱۷۷ واحد مسکونی تخلیه شد و ٣ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با برپایی ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متأثر از سیل، برپا شد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ٥٥٥ دستگاه چادر، پنج هزار و ٨٣٠ تخته پتو، دو هزار و ٩٠٧ تخته موکت، هشت هزار و ٤٩١ کیلوگرم نایلون، ١٨٥ ست بهداشتی، چهار هزار و ٧١٥ بسته غذایی، دو هزار و ٤١٢ بطری آب معدنی، پنج هرار و ٨٣٤ قوطی کنسروجات، ٣٨٠ قرص نان و هزار و ٢٤٠ کیلوگرم برنج، توزیع شد.

گفتنی است؛ امدادرسانی در چهار استان (سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان) ادامه دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها