نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

تداوم کاهش حمایت از نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان، «بنی گانتز» رهبر جناح اپوزیسیون را برای عهده‌دار شدن سمت نخست وزیری مناسب می‌دانند و میزان حمایت از «بنیامین نتانیاهو» ۳۷ درصد است.  
کد خبر: ۶۶۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶ - 20April 2024

تداوم کاهش حمایت از نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بر اساس نظرسنجی اخیری که برای روزنامه اسرائیلی معاریو انجام شده است، بنی‌گانتز رئیس حزب «وحدت ملی» و مهم‌ترین چهره‌ی مخالف نتانیاهو در رقابتی فشرده همچنان نامزد پیشتاز برای تصاحب سمت نخست وزیری در رژیم صهیونیستی است.  

در عین حال ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان درباره‌ی انتخاب خود برای نخست وزیری اظهار بلاتکلیفی کرده‌اند.  

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در انتخابات پارلمانی آتی، حزب وحدت ملی به رهبری بنی‌گانتز ۳۱ کرسی و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو ۲۱ کرسی به دست بیاورند. همچنین احتمالا حزب «یِش‌آتید» ۱۳ کرسی و «اسرائیل بیتنو» ۱۲ کرسی را به دست خواهند آورد.  

علاوه بر این انتظار می‌رود که احزاب افراطی‌تر اسرائیل نظیر «سفاردی»، «ایتامار بن گویر»، «شاس»، و «اوتزما یهودیت» هر کدام ۹ کرسی و حزب ارتدوکس اشکنازی نیز هفت کرسی را به دست آورد. در عین حال احزاب عربی «هدش تعال» و ائتلاف «رعام» شانس به دست آوردن ۵ کرسی را خواهند داشت.  

همچنین  پیش‌بینی می‌شود که حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بزالِل اسموتریچ» نتواند بیشتر از ۴ کرسی بدست آورد و حزب راست‌گرای جدید به رهبری «گیدئون سار» هم از بدست آوردن حد نصاب کافی باز بماند و نتواند سهمی در قدرت داشته باشد.

انتهای پیام / 944

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار