با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد؛

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، مشاور معاون حقوقی و امور مجلس، رئیس دفتر معاون حقوقی و مسئولان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ - 20April 2024

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور حمید توسلی مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، اسفندیار مشاور معاون حقوقی و امور مجلس، عرب اسماعیلی رئیس دفتر معاون حقوقی و مسئولین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

توسلی با اشاره به حادثه تروریستی ۱۳ دی گلزار شهدای کرمان عنوان کرد: بنیاد مرکز با کمک استاندار کرمان، مدیرکل بنیاد استان و سایر مسئولین استانی در اقدامی بی‌سابقه برای اولین بار فرآیند احراز شهادت را کمتر از ۱۰ روز پس از حادثه تروریستی کرمان انجام داد. این اتفاق بزرگ در حالی است که در کمیسیون‌های احراز بنیاد هنوز پرونده‌هایی از زمان جنگ و دهه ۷۰ مفتوح است و در حال بررسی هستند.

وی در خصوص حقوق شهروندی ایثارگران عنوان کرد: با وجود همه مسائل و مشکلات حقوق والدین شهدا را در قانون بودجه ۱۴۰۳ به یک و نیم برابر حقوق کارمندان دولت رساندیم. علیرغم اینکه ۱۲ سال از تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌گذرد، اما آیین‌نامه لازم در این باره وجود ندارد.

توسلی ارائه بیش از هزار و ۵۳۰ میز خدمت معاضدت قضایی در کل کشور و در ایام نزدیک به روز شهید در اسفندماه گذشته را اقدام قائل توجهی خواند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار